بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


26/8/59

جنگ در سوسنگرد : نفوذ عراق در عمق شهر ، آخرين مقاومتها از آخرين مدافعان در شهر ، شروع و انجام موفقيت آميز عمليات مشترك براي رفع محاصرة سوسنگرد از سوي نيروهاي خودي ، شكسته شدن حلقه محاصره دشمن در ساعت12:30 اتصال قواي عمل كننده به قواي مدافع شهر و شكست و عقبنشيني دشمن از سوسنگرد .

 بازتاب خارجي نبرد سوسنگرد . راديو آمريكا : سنگين ترين جنگهاي دوماهه اخير در سوسنگرد جريان دارد عراق در پي گشودن جبهة جديد ، قبل از زمستان است . بخش عربي راديو لندن ، در صورت تصرف سوسنگرد ، عراق قادر خواهد بود ارتباط اهواز با تهران را قطع كند و جنگ دورنماي خطرناكتري خواهد يافت . ا

قدامات عراق با هدف ابتدائي آن يعني سرنگون كردن رژيم آيت الله خميني در ايران منطبق است .

 تايمز لندن : احتمالاً عراقيها كوشش دارند قبل از زمستان نيروهاي خود را جهت تصرف اهواز متمركز كنند .

 آسوشيتدپرس : از نظر تاكتيكي ، بعد از جنگ خرمشهر اين عمده ترين درگيريهاي طرفين است . از نظر استراتژيك در صورتي كه عراق سوسنگرد را بگيرد ، راه براي حملة گاز انبري به اهواز باز خواهد شد .

اظهارات رئيس جمهور ( بني صدر ) دربارة جنگ و مسائل داخلي .

محكوميت سعادتي ، عضو مجاهدين خلق ، به جرم تبادل اطلاعات و گرفتن وسايل جاسوسي از شوروي به ده سال زندان و اعتراض سازمان مزبور .

 سازمان پيكار در راه آزادي طبقه كارگر و طرح شعار " تبديل جنگ ارتجاع كنوني به جنگ داخلي " .

سفر اولاف پالمه به تهران جهت فعاليتهاي صلح .

دو خبر از داخل عراق دربارة بسيج ارتش خلقي و آثار اغراق گويي تبليغاتي در مردم . انعقاد قرار داد يك طرح 49 ميليون ديناري مخابراتي با فرانسه و گزارش لوپوئن از تسريع تحويل ميراژ به عراق .

 امتناع ايتاليا از تحويل هليكوپترهاي خريداري شده توسط ايران .

گزارش ژونآفريك از كمكهاي كويت به عراق .

 اختلاف در كشورهاي عربي موافق و مخالف ايران بر سر تشكيل كنفرانس سران عرب . قرار است اين كنفرانس هفته آينده در امّان تشكيل شود .

 بررسي وضعيت منطقه از لحاظ معادلات سياسي و موقعيت كشورها ، با توجه به وقوع جنگ ايران و عراق .

بررسي جناح بندي داخلي ايران ، در ارتباط با مسألة گروگانها ، در رسانه هاي غربي .

26/8/60

با مقاومت قهرمانانه رزمندگان اسلام و حمله مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درعملیات شکوهمند آزاد سازی سوسنگرد، محاصره این شهر شکسته شد.

26/8/63

شدت آتش دشمن در خرمشهر.

 خطر پيشروي آب در منطقه شرق بصره بطرف مواضع خودي.

 ادامه درگيريها در غرب كشور.

 ادامه جريان توابين.

 شهادت مهدي زين الدين فرمانده لشكر 17 علي بن ابيطالب در راه سردشت تكذيب خصوصي خبر واگذاري جزاير كويتي به عراق توسط معاون وزارت خارجه كويت در ديدار با كاردار ايران به دنبال سخنان روز گذشته آقاي هاشمي. بجا و لازم بودن اين موضعگيري از نظر كارشناسان با توجه به وحشت كويتيها از اين تهديد.

 انفجار بمب در سفارت كويت در بيروت و تلاش خبرگزاريها براي ربط اين بمب گذاري با مسئله تهديد ايران در قبال واگذاري جزاير كويتي به عراق .

مخالفت سفير دائم عراق در سازمان ملل با ديدار هيئت سازمان ملل از عراق قبل از سفر به ايران.

 براي بررسي مسئله اسرا جذب نيروهاي خارجي براي كار در عراق براي جبران كمبود نيروي انساني.

 دادن اعتبارات جديد از سوي انگليس به عراق.

 اظهارات تبليغاتي عرفات در مورد تلاش هايش براي صلح همزمان و همسو با عراق.

 گزارش هفته  نامه ميدل ايست اكونوميك در مورد وضعيت اقتصادي ايران شامل مباحثي چون ركود در صنايع سنگين و نيرو و در مقابل فعال بودن صنايع اسلحه سازي و نساجي و دارويي با توجه به جنگ، بنبست طرحهاي كشاورزي و مشكلات برنامه ريزيهاي بلندمدت به دليل شرايط جنگي.

 دو مطلب از راديو آمريكا دربارة مسائل ايران: مصاحبه با رضا پهلوي و اعلام آمادگي وي براي بازگشت به ايران و مقاله هاي از نيويورك تايمز مبني بر كنترل كامل كشور توسط آيت الله خميني تقبيح مبارزات ضدصهيونيستي و ضدامپرياليستي گروههاي مبارز در خاورميانه به عنوان گروههاي تروريستي، توسط يك مقام عربستان سعودي اظهارات سفير ليبي در سازمان ملل در مورد اتحاد اين كشور با مراكش و تاثير آن در جنگ ايران و عراق.

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved