بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


17/01/58

ادعای رادیو قاهره مبنی بر لغو قرارداد خرید 7 فروند آواكس امریكایی توسط ایران

عادی شدن اوضاع در منطقه تركمن صحرا : هیأت اعزامی وزارت كشور آزادی 350 تركمن و 200 فارس زبان گروگان گرفته شده در گنبدكاووس را اعلام كرد .

 اعلام خبر تهیه طرح ترمیم خرابیها و خسارتهای به بار آمده در درگیریهای چند روزه در منطقه توسط استاندار مازندران ؛ اجتماع گروهی از مردم گنبد در مقابل فرمانداری و درخواست تضمین اجرایی كافی برای بازگشت به سركار خود ؛ تقویت پاسگاههای مرزی ؛ خلع سلاح عمومی .

دستگیری سه تن از اعضای مسلح سازمان چریكهای فدایی خلق به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده اینچه برون .

اطلاعیه كانون فرهنگی - سیاسی خلق تركمن در محكومیت كمیته های انقلاب به عنوان مسبب اصلی وقایع گنبد .

تصمیم گروهی از تركمنها و فارس زبانهای گنبد به راهپیمایی برای اعلام همبستگی با جمهوری اسلامی و قدردانی از نقش ارتش در حفظ نظم شهر و ممانعت هیأت اعزامی وزارت كشور از این راهپیمایی به دلیل احتمال بروز درگیری ، اعلام استاندار مبنی بر از سرگیری كارهای اداری از روز شنبه نوزدهم فروردین و درخواست از كارمندان دولت برای حضور در محل كار خود .

اجتماع عده ای از كردهای ارومیه ، اشنویه ، بانه و نقده در خانه جوانان مهاباد به دعوت عزالدین حسینی ، دكتر گیلانی زاده و دكتر عبدالرحمن قاسملو در حمایت از خودمختاری كردستان ؛ سخنرانی عزالدین حسینی در تحریك احساسات قومی ؛ گزارش قاسملو از دیدار و مذاكرات انجام شده با امام خمینی و دولت موقت و اعلام اینكه هیأتی به ریاست آیت الله عزالدین حسینی به تهران عزیمت خواهد كرد ؛ انتشار قطعنامه سه ماده ای در حمایت از دمكراسی برای ایران و خودمختاری برای كردستان ؛ رعایت قوانین اصلاحات ارضی تا تصویب قوانین جدید و اعلام همبستگی با انقلاب اسلامی .

افشاگری بر ضد عزالدین حسینی در سنندج : انتشار دو سند از ساواك دربارة نظر مساعد شاه و ساواك نسبت به عزالدین حسینی و همكاری وی با ساواك به نحو احسن .

هشدار امام خمینی در مورد توطئه های ضدانقلاب داخلی و خارجی : آمریكا به این زودی دست از ما بر نمی دارد ؛ انگلیس هم دست از ما بر نمی دارد ؛ شوروی هم دست بر نمی دارد … . الان همین هایی كه به اسم فدایی خلق و نمی دانم چه ، توی مردم افتاده اند … اینها دستور دارند از بالاترها ، كه من بیشترین اعتقادم هست كه از آمریكاست . … اگر اینها رفاه خلق را می خواهند باید مهلت بدهند و بیایند كمك كنند و با هم ، همه با هم كمك كنیم و رفاه خلق را درست كنیم .

گزارش رادیو قاهره از لغو قرارداد خرید 7 فروند هواپیمای آواكس آمریكایی به دستور نظام جدید ایران . گزارش سفارت آمریكا در تهران درباره نقش رسانه های شوروی در دامن زدن به جو ضدآمریكایی در ایران . سایروس ونس ( وزیر خارجه آمریكا ) اعلام كرد كه سولیوان دیگر به ایران مراجعت نخواهد نمود .

نگرانی تركیه از گسترش انقلاب اسلامی ؛ اجویت ( نخست وزیر تركیه ) : پاره ای عوامل خارجی انتظار دارند در تركیه هم اوضاعی چون ایران پدید آید و پاره ای عوامل داخلی هم گمان می كنند كه می توانند چنین اوضاعی را برانگیزند .

17/01/59
دبیر دوم سفارت ایران در بغداد عنصر نامطلوب شناخته شد.  

مصر آماده است به كشورهای عربی حوزه خلیج فارس كمك نظامی بدهد.

17/01/60
دیدار الكساندرهیگ وزیر امور خارجه امریكا از عراق.

خرید 12 راكت زمین به زمین از فرانسه توسط عراق.

17/01/64
(درخواست قاطعانه) گرومیكو برای پایان دادن به جنگ

معاون وزیر خارجه كشورمان با وزیر خارجه شوروی پیرامون توقف جنگ دیدار و گفتگو كرد.  

كاظم پور اردبیلی در راس هیاتی با پیامی از جانب دكتر ولایتی برای گرومیكو عازم مسكو شدند. گفته می‌شود كه این هیئت حامل پیام شفاهی از جانب امام برای سران كشور شوروی در رابطه با كمك‌های تسلیحاتی شوروی به عراق این عمل را اعلام جنگ علیه ایران دانسته و شوروی را از این مسئله منع كرده

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved