بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


09/01/58
ابراز تمایل دولت ایران به استرداد بخشی از سلاحهای آمریكایی به آن كشور

درگیری در گنبد 25 كشته و 90 زخمی بجای گذاشت.

ادامه آتش بس شب گذشته در گنبد و ادامه مذاكره بین هیأت اعزامی از تهران و هیأت نمایندگان تركمن ؛ نقض آتش بس چند ساعته و آغاز تیراندازی شدید از ساعت 13 ؛ پاسگاههای اینچه برون ، داشلی برون و چند پاسگاه دیگر از تركمنها خلع سلاح كردند . تركمنها با پخش اعلامیه و تماسهای تلفنی تهدید كردند فردا هركس به صندوقهای رأی گیری نزدیك شود ، ترور می شود .

اعزام نیروهای ارتش به گنبدكاووس به دستور دولت موقت ؛ اطلاعیه سخنگوی دولت : وقایع گنبد به خلع سلاح چند پاسگاه ژاندارمری و دستگیری رئیس شهربانی و اشغال شهربانی منجر گردید ؛ تصمیم گرفته شد خلاء نیروهای انتظامی را عناصری از ارتش ملی اسلامی پر كنند ، بدین مناسبت در شب گذشته و امروز تعدادی از برادران نظامی به شهر گنبد اعزام شدند كه مجددا نظم عمومی را مستقر كنند تا رفراندوم بموقع انجام شود .

اعلام رسمی دخالت سازمان چریكهای فدایی خلق در آغاز  و ادامه درگیریهای گنبدكاووس و واكنش انفعالی این سازمان در قبال آن .

حجت الاسلام حسین عمادی ( نماینده مشترك نخست وزیر ، ستاد عملیاتی قم و ستاد عملیاتی مشهد و مسؤول برگزاری رفراندوم در گنبد ) : بمحض شروع درگیری در گنبد گروه كثیری از چریكهای وابسته به سازمان چریكهای فدایی خلق از شهرهای مختلف به این منطقه هجوم آوردند . شاخه گرگان سازمان چریكهای فدایی : این تهمتی است كه به گروه ما وارد می آید و اصولاً گروه ما در گنبد به روی هیچ كس آتش نگشوده است .

گزارش عبدالرحمن قاسملو از دیدار اعضای حزب دمكرات كردستان با امام خمینی . زمینه سازی تبلیغاتی جمعیتهای طرفدار حركتهای قومی كردستان در تهران : اجتماع " هواداران خلق كرد " در دانشگاه تهران و اجتماع " كردهای مقیم مركز " در دانشگاه صنعتی تهران در اعتراض به " كشتار مردم سنندج " با خواندن پیام گروههای مختلف ، اجرای سرود و شعار و صدور قطعنامه .

تحركات در سیستان و بلوچستان ؛ اطلاعات : تظاهرات بلوچهای افراطی در زاهدان در حمایت از كردستان و محكومیت رفراندوم . از سوی دیگر ، این تظاهرات را علمای شیعه و سنی زاهدان محكوم كردند . كیهان : امام خمینی رهبر انقلاب در نامه ای به حجت الاسلام سیدعلی خامنه ای مأموریت دادند تا برای رسیدگی به مشكلات مردم سیستان و بلوچستان و تشریح انقلاب اسلامی به آن منطقه عزیمت كند .

درج نامه امام و پیام مهندس بازرگان برای اهالی بلوچستان . دیدگاههای دولت موقت درباره حمله به مراكز نظامی و آینده سازمان امنیت كشور در سخنان امیر انتظام ( سخنگوی دولت ) : دولت حمله به ارتش ملی یا سازمان انتظامی را تحت هر عنوان تحمل نخواهد كرد . هر حمله ای به پادگانها از هر شخصیتی بشدت سركوب خواهد شد . كسانی كه به پادگان سنندج حمله كردند و در نتیجه دفاع ارتش كشته شدند این گناه به گردن خودشان است .

تصفیه در سازمان امنیت كشور تحت بررسی است و از وسایل و تأسیسات عظیم تا 2500 سال دیگر هم علیه مردم ایران استفاده نخواهد شد ، ولی برای كنترل بیگانگان و جاسوسان خارجی استفاده می شود .

اخبار مربوط به وضع سلاحها و تكنولوژی نظامی در ارتش ایران در رسانه های خارجی ؛ یونایتدپرس : ایران قراداد خرید 160 فروند هواپیمای اف-16 از آمریكا را لغو كرد . رویتر به نقل از هادینگ كارتر : آمریكا قصد بازخرید سلاحهای پیچیده ایران را دارد . یونایتدپرس به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریكا : مذاكراتی با ایران در جریان است كه تكنسینهای آمریكایی به این كشور فرستاده شوند تا هلی كوپترهای ایران را آماده كار سازند .

تهدید عربستان به افزایش تولید نفت در صورت ناكافی بودن صادرات نفتی ایران .

توصیه مؤكد و مكرر امام به ملت برای شركت در رفراندوم و توضیح مفصل در این باره ؛ از جمله : «این رفراندوم سرنوشت ملت را تعیین می كند. رأی من جمهوری اسلامی است . نباید به حرف اشخاصی كه انحراف دارند گوش بدهید . می توانید در ( ورقه ) نه هر فرمی را می خواهید بگنجانید … ؛ می توانید در آن ورقه ( نه ) بنویسید جمهوری دمكرات : بنویسید رژیم سلطنتی ، هرچه خواستید بنویسید مختار هستید ، لكن البته به معنای آری و نه است ، انتخاب نیست ، رفراندوم است .

09/01/66

به نقل از مقامات آمریكایی: كویت یك ماه قبل خواستار حمایت مشترك آمریكا و شوروی از نفتكش‌هایش شده بود ولی واشنگتن ضمن رد این راه حلها تنها خواستار حمایت خود (آمریكا) از نفتكش‌ها شده است.

09/01/66
 متهم شدن ایران به استفاده از توپ‌های شیمیایی در حلبچه تو امریكا

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved