شهید آوینی

سازمان همکاری اسلامی:
جامعه جهانی برای توقف تجاوزات صهیونیستها دست به اقدام جدی بزند

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی ضمن محکومیت یورش نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران فلسطینی، اقدام جدی جامعه جهانی برای توقف این تجاوزات را خواستار شد.

94/06/23

جامعه جهانی برای توقف تجاوزات صهیونیستها دست به اقدام جدی بزند

به نقل از پایگاه الأهرام، «ایاد مدنی» هتک حرمت مسجد الاقصی توسط نیروهای اشغالگر و حمله به نمازگزاران فلسطینی را محکوم کرد و آن را امتداد جنایت ها و تروریسمی دانست که رژیم اشغالگر در راستای اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی مرتکب می شود.
مدنی در بیانیه‌ای از جامعه جهانی به خصوص شورای امنیت خواست تا به منظور پایان دادن به تجاوزات مکرر صهیونیستها و حمایت از ملت فلسطین و مقدسات آن دست به تحرک جدی بزنند و تأکید کرد که نادیده گرفتن جنایتهای اسرائیل در مسجد الأقصی جایز نیست و این امر می‌تواند خشونت و تنش در منطقه و جهان را تشدید نماید.
مدنی همچنین اظهار داشت که در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که قرار است پایان ماه جاری در نیویورک برگزار شود، این تجاوزات اسرائیل نیز بررسی خواهد شد.
از سوی دیگر «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تأکید کرد که قوانین نژاد پرستانه کنست رژیم صهیونیستی زمینه ساز تشدید تجاوزات و جنایتهای دشمن صهیونیستی علیه مسجد مبارک الاقصی شد.
وی طی اظهاراتی در صفحه شخصی خود در سایت فیس بوک تصریح کرد که تقسیم زمانی مسجد الأقصی و جلوگیری از ورود نمازگزاران فلسطینی به این مسجد از ساعت 7 صبح تا 11 ظهر، جنایتی است که هرگز نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد. وی تأکید کرد که حمله امروز نظامیان رژیم صهیونیستی به قبله نخست مسلمانان مصدق بارز تروریسم است.
ابومرزوق ضمن تمجید از ثبات و پایداری ساکنان بیت المقدس، ساکنان کرانه باختری و نوار غزه را به حمایت از آنها فراخواند.
وی در مورد سکوت کشورهای اسلامی و عربی در قبال تقسیم مسجد مبارک الاقصی هشدار داد و گفت در صورتی که رژیم صهیونیستی موفق به تقسیم زمانی این مسجد شود، به زودی درصدد تقسیم مکانی آن نیز برخواهد آمد.

منبع:تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo