شهید آوینی

حملات موشکی و توپخانه ای یمن به چند پایگاه نظامی عربستان

ارتش و کمیته های مردمی یمن در واکنش به ادامه تخریب زیرساخت ها و مناطق مسکونی و نیز کشتارغیر نظامیان، شماری از پایگاه های مرزی عربستان در مناطق «جیزان»، «نجران» و «ظهران عسیر» را با دهها فروند موشک و گلوله توپ هدف قرار دادند.

94/06/09

حملات موشکی و توپخانه ای یمن به چند پایگاه نظامی عربستان

به نقل از پایگاه خبری صعده پرس، یک منبع نظامی با اعلام این مطلب گفت: در جریان عملیات روز یکشنبه ارتش و کمیته های مردمی، چند فروند موشک به پایگاه های نظامی «الطلعه«، «ثویله» درمنطقه ظهران عسیر شلیک شد و پایگاه نظامی «جلاح» در منطقه جیزان نیز با هشت گلوله توپ و پایگاه «القبور» در نجران نیز با 14 فروند موشک هدف حمله قرار گرفت.
وی گفت که ارتش و کمیته های مردمی در واکنش به تجاوز وحشیانه عربستان به یمن، حملات موشکی و توپخانه ای خود را به یایگاه ها و پادگان های نظامی عربستان ادامه خواهند داد.
وی افزود: عربستان در حمله به استان های مختلف یمن مرتکب بدترین جنایات در حق ملت یمن شده است.
از سوی دیگر خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) نیز به نقل از یک منبع آگاه در وزارت دفاع یمن گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی شب گذشته مقر فرماندهی نظامی منطقه سوم را در شهر مارب با چند فروند موشک هدف قرار دادند که بر اثر آن 25 دستگاه خودرو زرهی اماراتی منهدم شد و انبار سلاح و مخازن سوخت عناصر القاعده و مزدوران دشمن متجاوز آتش گرفت.
وی گفت انفجار در انبار مهمات و آتش سوزی در مخازن سوخت تا ساعت ها ادامه داشت و در پی شلیک موشک های جدید به مواضع دشمن متجاوز خسارت های زیادی به تجهیزات و مهمات آنها وارد شد.
وی افزود: عملیات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در استان مارب با هدف پاکسازی این استان از لوث عناصر القاعده و مزدوران دشمن متجاوز انجام شد.
این مقام نظامی تاکید کرد که عملیات نیروهای یمنی تا نابودی این عناصر و دیگر مزدوران دشمن در استان مارب ادامه خواهد یافت.
این در حالی است که در پی حملات گسترده جنگنده های سعودی به مناطق «الاشراف»، «الفاو» و «المخدره»، خسارت های زیادی به مزارع شهروندان وارد شد.
عربستان و 9 کشور عربی دیگر از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین 94 حملات هوایی و دریایی علیه گروه مقاومت مردمی یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که بر اثر آن نزدیک به پنج هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک به شهادت رسیده اند.
عربستان با حمله به فقیرترین کشور عربی منطقه می خواهد عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کنند، جلوگیری کند.
به عقیده بسیاری از کارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویکرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.
ارتش و جنبش انصارالله یمن که از فروردین ماه تاکنون مقابل تجاوز کشورهای عربی به رهبری عربستان مقاومت کرده و بیشتر شهرها را در اختیار خود دارند، در جبهه دیگری با گروه های تروریستی القاعده و داعش که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان هستند، می جنگند.

منبع:ایرنا

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo