شهید آوینی

با کشته شدن ده‌ها نظامی سعودی مرزهای یمن با عربستان برای متجاوزان ناامن شد

تعدادی از نیروهای قبیله ای "طخیه" یمن با حمله به گذرگاه مرزی عربستان با این کشور در استان صعده، دهها تن از نظامیان سعودی را کشتند.

 94/01/23


عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده اند.

بحرین، قطر، کویت و امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که در بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده اند. این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌های یمن نیز تخریب شده است.

***تحولات امنیتی هجدهمین روز تجاوز سعودی به یمن***

اما هجدهمین روز تجاوز سعودی به یمن در حالی آغاز شد که حمله عناصر قبیله طخیه به مرکز نظامی المناره عربستان در استان صعده مرزهای یمن با عربستان برای متجاوزان را نا امن کرد.

منابع یمنی اعلام کردند که عناصر جنگجوی این قبلیه دهها تن از نظامیان سعودی را کشتند و سایر نظامیان سعودی نیز پا به فرار گذاشتند و این مرکز نظامی از صبح امروز همچنان تحت کنترل این قبیله قرار دارد.

به گفته این منابع، نیروهای سعودی  بعد از اینکه کنترل مرکز نظامی المناره را از دست دادند شوکه شدند.

منابع یمنی تاکید کردند که حمله به این مرکز نظامی بعد از کشته شدن تعدادی از فرزندان این قبیله به دست نظامیان سعودی صورت گرفت.

پیش از این نیز خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد که در حمله خمپاره‌ای به یکی از مراکز مرزی این کشور با یمن در منطقه نجران، سه تن از افسران این کشور کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

شبکه العربیه گزارش داد که سه نظامی سعودی در حمله خمپاره‌ای حوثی‌ها به مراکز نظامی آنها در نجران کشته شده‌اند.

عربستان سعودی همچنین با هدف روحیه بخشیدن به نظامیان این کشور مدعی شد که از آغاز درگیری‌های مرزی این کشور با انصار الله در مناطق "جازان" و "نجران" 500 تن از عناصر انصارالله را کشته است.

11 شهید و 20 زخمی در حمله جنگنده‌های سعودی به استان تعز یمن

در پی حمله جنگنده‌های سعودی به منطقه ماویه در استان تعز 11 تن از شهروندان یمنی به شهادت رسیده و 20 تن دیگر نیز مجروح شدند.

***تحولات سیاسی یمن***
 

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان با نخست‌وزیر پاکستان درباره یمن

رئیس‌جمهور ترکیه، روز شنبه در گفت‌وگویی تلفنی با نخست‌وزیر پاکستان، درخصوص بحران یمن بحث و گفت‌وگو کردند.

جنگی بی سرانجام برای سعودی‌ها؛ ابهام درباره آینده نقشه کنونی عربستان

یکی از تحلیلگران معروف جهان عرب با اشاره به ناتوانی سعودی ها در تحقق اهداف مورد نظر در جنگ افروزی علیه ملت یمن از تبعات این ماجرایی و تغییر نقشه کنونی عربستان و گرفتار شدن آن در باتلاق یمن خبر داده است.



 

منبع :خبرگزاری تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo