شهید آوینی

 

اهانت مجدد مسئولان واتيكان به دين اسلام

«ژان لويس توران»، مسئول امور اسلامی دولت واتيكان بار ديگر به تعاليم و مبادی دين مبين اسلام اهانت كرده و از مسلمانان خواست تا از فريضه «جهاد» چشم‌پوشی كنند.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی«نسيج»، ژان لويس توران، مشاور امور اسلامی «پاپ بنديكت شانزدهم» روز نهم خرداد اعلام‌كرد: رهبران مسلمان بايد صراحت بيش‌تری در زمينه محكوميت اقدامات خشونت‌آميز به نام تعاليم دينی نشان‌دهند.

وی با اشاره به اين‌كه بيشتر رهبران و علمای مسلمان انجام اقدامات تروريستی را محكوم‌ می‌كنند، اظهاركرد: علمای مسلمان بايد موضع خود را درباره فريضه «جهاد» كه بارها در قرآن تكرارشده مشخص‌كنند.

توران تصريح‌كرد: در قرآن تفسيرهای متعددی برای جهاد وجوددارد كه برخی از اين تفاسير، خشونت‌آميز و برخی مقدس است(!)، اما بيش‌تر مسلمانان توسل به زور، جنگ و اقدامات تروريستی به نام آموزه‌های دينی را محكوم‌ می‌كنند.

مشاور امور اسلامی پاپ در پايان مدعی ‌شد: در حال حاضر، در جهان تفسير جامعی از قرآن كريم وجودندارد و فهم قرآن به استناج و ديدگاه قاری قرآن بستگی دارد.

وی همچنين، اعتقاد مسلمانان به قرآن به‌عنوان كلام‌ خداوند را از موانع موجود در راه گفت‌وگوی اسلام و مسيحيت تلقی‌كرد.

اظهارات ژان لويس توران در حالی بيان می‌شود كه وی رياست شورای پاپ برای گفت‌وگو بين اديان و وظيفه بهبود روابط بين اسلام و مسيحيت را برعهده دارد.

 

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo