شهید آوینی

 

احمدی نژاد: آزادی خرمشهر هدیه آسمانی بود

رییس جمهور در آستانه سوم خرداد روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، آزادی خرمشهر را هدیه آسمانی از ناحیه خداوند به ملت ایران و همه ملتهای عالم دانست و گفت : در آزادی خرمشهر زنگ شمارش معکوس سقوط ظلم و فساد و خودپرستی نواخته شد.

دکتر محمود احمدی نژاد پنجشنبه شب در آستانه سوم خرداد روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی در چهارمین کنگره تجلیل از ایثارگران در محل تالار وحدت، ایثارگران را حاملان فرهنگ ایثار و شهادت خواند و گفت:مهمترین عامل در تحول دل و جان انسان و موثرترین محرک برای به حرکت درآوردن انسانها در مسیر تعالی، ایثارگری است .

رییس جمهوری با اشاره به اینکه خداوند همه عالم را برای انسان خلق کرده و انسان نیز آفریده شده که خود را به عرش اعلا برساند گفت: راه رسیدن انسان به کمال معنوی پرپیج و خم و خطرناک است. اما خداوند برای پیمودن این راه انسان را تنها نگذاشته و پیامبران ، صالحان و شهدا را برای راهنمایی فرستاده است .

وی در ادامه خاطرنشان کرد :ایثارگری و شهادت عاملی بود که موتور حرکت انسان در طول تاریخ به سمت قله های تعالی و تنها عاملی بوده که دراین مسیر پر پیچ و خم به فریاد انسان رسیده و او را از سقوط حتمی نجات داده است .

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود از واقعه عاشورا به عنوان یکی از مقاطع سرنوشت ساز در تاریخ بشر نام برد و گفت: اگر آن ایثارگری عظیم انجام نمی شد بدون تردید اثری از عزت و کرامت انسان و جوانمردی و مروت باقی نمی ماند و راه هدایت بسته می شد .

وی افزود : آن ایثارگری عظیم همچون یک روح مقدس در کالبد بشریت دمیده شد و همه بشریت حیات خود را مدیون کربلا ، عاشورا و آن ذبح عظیم است .

رییس جمهوری در ادامه از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک حادثه بزرگ نام برد و گفت: در شرایطی که بشریت دچار یاس و ناامیدی شده بود و ظلم و فساد عالم را فرا گرفته بود انقلاب ما دریچه ای از خود را به روی بشریت گشود.

رییس جمهور سوم خرداد را در روند انقلاب یک قله بلند و یک نقطه سرنوشت ساز توصیف کرد و گفت: باور من این است که سوم خرداد فصل نوینی را در برابر بشریت امروز گشود.

رییس جمهور ادامه داد آزادی خرمشهر جشن پیروزی انسان و پیروزی عشق و پاکی و جوانمردی برجبهه فساد ، خودخواهی و تباهی بود.

احمدی نژاد بابیان اینکه اگر خرمشهر در اشغال می ماند جوانمردی و کرامت و عزت بشریت امروز لگدمال شده بود خاطرنشان کرد در آزادی خرمشهر خدا قدرت و اراده خود را به نمایش گذاشت و در قالب رزمندگان اسلام عشق و پاکی را به بشریت نشان داد .

احمدی نژاد تاکید کرد در نبرد خرمشهر فقط ارتش اهریمنی صدام شکست نخورد بلکه کمر جبهه استکبار شکست .

احمدی نژاد بااشاره به کلام امام راحل مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد گفت: مجاهدان ما در نبرد بیت المقدس را ه بیداری و نجات و رستگاری را به روی بشریت گشودند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد بشارت می دهم که خونهای پاکی که در بیت المقدس ریخته شد همچون روح الهی در جان بشریت امروز دمیده شده و باآغاز یک بیداری عظیم بشریت به سرعت به این نتیجه رسید که جز راه امام ،انقلاب و پیامبران را هی برای سعادت و کمال وجود ندارد .

احمدی نژاد تاکید کرد امروز نام ایران به واسطه ایثار ، ایثارگران بر قله های عالم می درخشند و یاد و راه آنها مکتب آزادیبخش ازادگان جهان است .

رییس جمهور با گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تاکید کرد ملت ایران تا برافراشته کردن کلمه توحید بر همه مناره های عالم و قلل رفیع ایستاده است و قدرتمندان عالم بدانند که عمر آنان به پایان رسیده است .

احمدی نژاد تصریح کرد: ملت ایران پیشاپیش ملتهای جهان برای اصلاح، برادری و عدالت و یکتاپرستی در حرکت است و پیشاپیش آنها رهبر انقلاب و خانواده معظم شهدا ایستاده اند و یار و یاور مظلومان خواهند بود و این کلام امام را نصب العین دارند که تاظلم است مبارزه است و تا مبارزه است ما هستیم .

در چهارمین کنگره تجلیل از ایثارگران به پانزده نفر از والدین سه شهید نشان ایثار اعطا شد و همچنین پانزده نفر از خادمین و مروجان حوزه فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت از دست رییس جمهور لوح تقدیر و تندیس ایثار گرفتند.

در ا ین مراسم همچنین بمناسبت شصتمین سال اشغال فلسطین سمفونی فلسطین اجرا شد و همچنین کتاب ، کتاب شناسی خرمشهر به عنوان کتاب ویژه کنگره چهارم توسط رییس جمهور رونمایی شد .

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo