شهید آوینی

 
ديدار وزير بهداشت با جمعي از جانبازان قطع نخاع در تهران

وزير بهداشت ، درمان و اموزش پزشکي عصر امروز در ديدار جمعي از جانبازان قطع نخاع پس از شنيدن مشکلات انان ، دستور رسيدگي و پيگيري لازم را صادر کرد.

دکتر کامران باقري لنکراني به همراه دکتر عراقي زاده معاون درمان بنياد شهيد و امورايثارگران در منزل يکي از جانبازان در شهرک شهيد محلاتي تهران حضور يافت و از نزديک با مشکلات 5 نفر از جانبازان قطع نخاع که به نمايندگي از 2 هزار و شصت قطع نخاعي سخن مي گفتند ، اشنا شد.

جانبازان قطع نخاع در اين ديدار صميمانه خواستار رسيدگي بيشتر به درمان اين دسته از جانبازان و تاسيس بيمارستان ويژه قطع نخاعي ها شدند.
احداث مرکز جامع توان بخشي ، افزايش خدمات بيمه اي براي جانبازان قطع نخاع و خانواده هاي انان وراه اندازي داروخانه ويژه جانبازان قطع نخاع ازديگر خواسته هاي جانبازان از وزير بهداشت بود.

جانبازان دراين ديدارهمچنين خواستارتوجه بيشتربه ساخت وسازاماکن اداري به ويژه بيمارستان ها براي سهولت ترددشان شدند.
توجه بيشتر پزشکان بخش خصوصي براي معاينه خارج از نوبت جانبازان به علت شرايط ويژه انان و ساماندهي شرکت هاي خدماتي و پرستاري و نظارت بيشتر بر انان از ديگر مشکلات طرح شده جانبازان قطع نخاع در حضور وزير بهداشت بود.

اختصاص مرکزتحقيقاتي وپژوهشي براي بيمارن قطع نخاع و همچنين ارايه خدمات بيشتر اورژانس 115 به اين دسته از جانبازان از ديگر مشکلات جانبازان بود.
وزير بهداشت ، درمان و اموزش پزشکي نيز پس از استماع مشکلات جانبازان و ثبت انان دستور رسيدگي و رفع مشکلات انان را صادر کرد.

دکتر لنکراني ابرازاميدواري کرد : در اينده نزديک بيمارستان ويژه قطع نخاعي ها با کادر پرستاري و درماني مجرب که به مسايل و مشکلات انان اشنا باشند ، تاسيس شود.
وزير بهداشت گفت : پوشش بيمه اي جانبازان و خانواده هاي انان بر اساس درصد و ميزان نقص عضو بايد هدفمند و عميق تر شود.
لنکراني افزود : خدماتي نظير دندانپزشکي ، فيزيوتراپي ، توان بخشي و خريد لوازم جانبي جانباز از قبيل ويلچر و داروي پوکي استخوان از جمله مواردي است که بهتر است تحت پوشش بيمه قرار گيرد.

وي در باره موفقيت دانشمندان ايراني در ترميم ضايعات نخاعي ، گفت : ترميم ضايعات نخاعي علاوه بر افتخار اميز بودن جنبه پژوهشي ان ، منافع توريستي فراواني را براي جذب بيمار از خارج عايد کشور کرده است.

لنکراني هدف نهايي از ترميم ضايعات نخاعي را بهبود نسبي ضايعه اعلام کرد و گفت : در اين روش ، فردي بهبود مي يابد که محل ضايعه در نخاع وي کمتر از يک سانتي متر بوده و عصب به طور کامل قطع نشده باشد.

در پايان اين ديدار وزير بهداشت با اهداي لوح تقدير به جانبازان قطع نخاعي حاضر در جلسه از ايثارگري هاي انان تقدير کرد.

منبع:واحد مرکزی خبر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo