شهید آوینی

 
آيت الله خاتمي: مناطق عملياتي خاطره رشادتهاي صياد شيرازي را حفظ كرده است

آيت الله سيد احمدخاتمي گفت: سرزمين‌هاي داغ خوزستان و گردنه‌هاي برافراشته كردستان سال‌ها شاهد فداكاري صياد شيرازي ، اين انسان پاك نهاد و شجاع بود و جبهه‌هاي دفاع مقدس صدها خاطره از رشادت‌هاي او را حفظ كرده است.

امام جمعه موقت تهران روز پنجشنبه در نهمين سالگرد شهادت علي صياد شيرازي در مسجد امام خميني (ره ) ستاد ارتش با اشاره به گذشت بيش از يك دهه از شهادت اين سردار فداكار گفت : صفاي شهادت اين شهيد بزرگوار به حدي است كه اگر يك قرن نيز بگذرد ، باقي است و نام اين نام آور شهادت همچنان زنده است.

وي در ادامه به آياتي از قرآن اشاره كرد كه در آنها يادآوري شده خدا با تمام بندگان خود يك وعده ملاقات دارد و مومنين علاوه بر آن يك وعده ملاقات ويژه نيز خواهند داشت .

خاتمي افزود : اولين برخورد در اين ميثاق ويژه ، برخورد صادقانه است و آن برخورد شهيدان است و خوش به سعادت شهيد صياد شيرازي كه از اين ملاقات ويژه بهره مند خواهد شد.

وي تصريح كرد : تجلي برخورد صداقت در دين در جبهه است و هر كس كه مي خواهد خود را بيازمايد كه به راستي دين مدار است بايد محل آزمايش خود را جبهه جنگ قرار دهد ، چراكه در آنجا تمام صداقت خود را نشان مي‌دهد .

نماينده خبرگان رهبري به سوالاتي كه روز اول مرگ فرشتگان از انسان مي‌كنند اشاره كرد و گفت : شهدا از اين سوالات در امان هستند ، چراكه امتحان خود را در جبهه‌هاي جنگ پس داده اند.

وي در ادامه با نقل روايتي از حضرت علي ( ع ) درتوصيف جايگاه ارتش گفت : ارتشيان دژهاي مستحكم ملت بوده و مردم با حضور آنها احساس آرامش كرده ، زينت حاكمان ، سرباز صادق و فداكار دين و قرآن و پارسا و پرهيزكار هستند و امنيت واقعي در كشور را در تمام ابعاد ايجاد مي‌كنند .

وي با يادآوري اينكه شهيد صياد شيرازي يك ارتشي فداكار درقبل وبعد از انقلاب بود گفت : شهيد صياد شيرازي هميشه يك سرباز به معني واقعي كلمه بود اين آيين با حضورفرماندهان كل ارتش جمهوري اسلامي ايران ، رييس ستاد و جمع كثيري از كاركنان و همرزمان آن شهيد برگزار شد.

 

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo