شهید آوینی

 
طالب زاده: آويني، صداي انقلاب بود

نادر طالب زاده، مستندساز ايراني گفت: شهيد آويني، هنرمندي بزرگ و صداي انقلاب بود.

نادر طالب زاده چهارشنبه شب در مراسم يادواره شهيد آويني كه به مناسبت سالگرد شهادت وي در خانه شهر كرمان برگزار شده بود، طي سخناني با بيان اينكه من از سال هاي قبل از شهادت آويني هم اعتقاد داشتم كه وي بزرگ‌ترين هنرمند زمان خود است و اين نكته را هم اعلام كرده بودم، گفت: انقلاب اسلامي داراي ابعاد مهمي است كه يكي از آنها بعد هنر و رسانه است و اگر آويني به عنوان يك فعال در اين عرصه به شهادت نمي‌رسيد، به اين صورت شناخته نمي شد.

وي با اشاره به اينكه شهيد آويني با انقلاب شكوفا شد، گفت: برنامه‌هايي كه آويني مي‌ساخت انعكاس عارفانه جنگ بود، زيرا مرتضي هميشه از سطح عبور مي كرد و معرفت را با زبان هنر بيان مي كرد.

طالب زاده افزود: شهيد آويني در همين حال در گمنامي به سر مي برد و تا زمان شهادتش هم كسي به اين سطحي كه امروز همه جوانان آويني را مي شناسند، او را نمي شناخت.

وي به خصوصيت هاي شهيد آويني اشاره كرد و گفت: شجاعت يكي از ويژگي‌هاي بارز وي بود؛ او با نقدهاي هنري خود به اين نحو كه همواره اصل مطلب را مي گفت، برخي بت هاي هنري آن زمان را شكست.

وي ادامه داد: جاي آويني امروز خالي است، اما مسير حركت وي نوراني‌تر شده است.

اين مستندساز برجسته ايراني همچنين با بيان اينكه يكي ديگر از خصوصيات شهيد آويني اين بود كه تشخيص داد ما هم اكنون در آخرالزمان قرار داريم، گفت: او سعي مي كرد دوران را تفسير كند و ما امروز بسياري از حرف هايي را كه آويني مي زد در حال مشاهده هستيم.

طالب زاده در بخش ديگري از صحبت هاي خود به پخش مستند 15 دقيقه اي فتنه توسط يك گروه صيهونيستي اشاره كرد و با بيان اينكه امروز يك جريان حساب شده در حال تحريك اسلام و مسيحيت است، گفت: مرتضي آويني در مورد اين برخوردها با حضور اسلام و بازگشت دين به عرصه جهان بسيار صحبت كرده بود و اين را هم گفته بود كه انقلاب پرچمدار اسلام در جهان است و با انقلاب است كه حركت هاي اسلامي در جهان آغاز خواهد شد.

وي با بيان اينكه هم كنون بيش از 100 ميليون نفر در آمريكا منتظر ظهور هستند، گفت: امروزه تقابل دنياي اسلام با غرب بسيار جدي‌تر شده كه البته پخش فيلم فتنه نيز يكي از نشانه‌هاي آن است.

اين چهره فرهنگي كشور افزود: به اين نكته نيز بايد توجه كرد كه فيلم فتنه يك اثر هنري و رسانه اي است و ما بايد اين را بدانيم كه اين يك هشدار براي ماست و دشمن اين اقدامات را به صورت برنامه ريزي شده از زمان انتشار كتاب آيات شيطاني شروع كرد.

وي خاطرنشان كرد: اين كارهاي دشمن، بيداري مسلمين و اتحاد آنان را در بر دارد.

طالب زاده همچنين در ادامه صحبت هاي خود با بيان اينكه هم اكنون ادعاهاي آمريكا در سطح بين‌الملل به اين دليل غيرمنطقي است كه روح اين كشور به وسيله صيهونيسم مسخ شده است، گفت: من به اين باور رسيده ام كه مردم آمريكا يك تحول عظيم را در پيش دارند كه البته اين اين اتفاق بزرگ با يك تحول اسلامي آغاز مي شود.

طالب زاده در پايان صحبت هاي خود با اشاره به برخي كاستي هاي كشور در امور رسانه‌اي تصريح كرد: انقلاب اسلامي يك امانت است و هركس كه در آن در هر سمتي مسئوليتي دارد بايد به بهترين نحو مسئوليت خود را انجام دهد.

اين مراسم كه با پخش بخش‌هايي از فيلم‌هاي مستند ساخته شهيد آويني نيز همراه بود توسط بنياد شهيد استان كرمان و يكي از تشكل هاي فرهنگي كرمان برگزار شد.

 

منبع:خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo