شهید آوینی

 
مراسم جشن روز ملي فناوري هسته اي

رئيس جمهور گفت:با ساخت و بومي كردن مدرنترين دستگاه سانتريفيوژ سرعت غني سازي در كشورمان 5 برابر شد.

محمود احمدي نژاد در مراسم جشن روز ملي فناوري هسته اي در تالار همايش هاي بين المللي صدا و سيما از پايان يافتن آزمايشات مربوط به دستگاههاي سانتريفيوژ جديد در سه ماه آينده خبر داد و گفت: مرحله آزمايشگاهي اين دستگاهها ظرف دو الي سه ماه آينده به پايان خواهد رسيد.

وي افزود: دستاوردهاي هسته اي به زودي وارد صنعت كشور خواهد شد و آن را متحول خواهد كرد.
احمدي نژاد تاكيد كرد: عليرغم فشارها و تهديدها ، فن اوري را در بالاترين سطح ممكن در اختيار داريم و اين فناوري وارداتي نيست و كسي قادر نيست آن را از دست ما بگيرد.
وي در ادامه با اشاره به قدرت هاي جهان گفت:دوران بهره مندي از مناسبات ظالمانه بعد از جنگ جهاني و دوران تحقير ، كوبيدن ملت ها ،خرد كردن شخصيت ملتها و دوران ظلم به پايان رسيده است.

احمدي نژاد در ادامه خاطر نشان كرد:شما رو به نابودي هستيد و به نفع شماست كه كرامت و حقوق ملتها را به رسميت بشناسيد و در كنار ملتها قرار بگيريد در غير اين صورت سرنوشت شما شكست وپشيماني است.

رئيس جمهور گفت: همه صاحب‌نظران جهان مي‌دانند كه موضوع هسته‌اي ايران يك موضوع محدود به يك كشور، يك سازمان جهاني يا مسئله فني بين گروهي از كارشناسان و يا يك اختلاف‌برداشت حقوقي بين سازمان‌ها يا برخي دولتها نيست.
وي افزود: همه مي‌دانند كه موضوع هسته‌اي ايران مهم‌ترين حادثه سياسي دوران معاصر است كه جغرافيايي تأثير آن در ايران و منطقه ما محدود نمي‌شود بلكه همه قدرتهاي بزرگ و مناسبات عالم به همه مكاتب سياسي و جريانهاي قدرت و اقتصاد در دنيا به نوعي با موضوع هسته‌اي ايران گره خورده است.

احمدي‌نژاد موضوع هسته‌اي ايران را موضوعي متعلق به همه بشريت امروز دانست و ادامه داد: پيروزي ايران در سنگين‌ترين نبرد سياسي دوران معاصر، بي‌ترديد مقدمه تحولات بزرگ در مناسبات جهاني و موازنه قدرت در عرصه بين‌المللي خواهد بود.

احمدي‌نژاد موضوع هسته‌اي ايران را از سه جهت فني، حقوقي و سياسي قابل بررسي دانست و گفت: نظام سلطه براي بسط و تعميق و استمرار سلطه خود در روند توليد فنآوري و علم و گسترش آن، نظام‌ها، مواهب و محدويت‌هاي سنگيني را وضع كرد و منافع هر نوع نوآوري، صنعت، اختراع، ابتكار و علم به جيب سرمايه‌داري بين‌الملل و قدرتهاي حاكم برجهان سرازير شود و به همين جهت نيز مقررات و محدوديت‌هاي سنگيني را در مقابل ملت‌هاي مستعد قرار دادند در حالي كه خودشان از همه ظرفيت‌هاي عمومي فن‌آوريها استفاده مي‌كند اما در مقابل دست‌يابي ملت‌ها به انواع فن‌آوريها مجازات‌هاي سنگين بكار مي‌برند.

رئيس جمهور جامعه بشري را نيازمند انرژي‌هاي پاك دانست و با اشاره به فشار قدرتهاي زروگو اظهار داشت: آنها به كشورهاي دارنده منابع نزديك اين فشارها را تحميل مي‌كنند كه چون شما نفت داريد پس حق نداريد از منابع ديگر استفاده كنيد. و اين در حالي است كه خود آنها از منابع عظيم نفتي استفاده مي‌كنند اما باز هم انرژي هسته‌اي را مورد استفاده قرار مي‌دهند.
وي با اشاره به اينكه قدرتهاي زورگو علم را به طور انحصاري در خدمت مطامع خود قرار داده‌اند گفت:‌ و ما حتي داروها را فن‌آوري درمان بيماريها را فقط منحصر به خود كرده‌اند. و آن را در جهت چپاول ثروت ملتها مورد استفاده قرار مي‌دهند و حتي از دادن قطعات هواپيماهاي مسافربري هم دريغ مي‌كنند.

احمدي‌نژاد گفت: علي‌رغم همه محدوديت‌ها و انحصارات و تهديدها، ملت ايران توانست با اتكا به ايمان خود به خدا و همت دانشمندان و جوانان خود، امروزه عموم فن‌آوري‌ها بويژه فناوري هسته‌اي را به‌طور كامل در اختيار بگيرد.

رئيس جمهور با اشاره به بازديد اخير خود از تأسيسات هسته‌اي نطنز افزود: كاهش فتنه‌گري‌ها و بد‌انديشي‌هاي قدرت‌هاي بزرگ نبود تا مي‌توانستيم همه دست‌آوردهاي ايران اسلامي را در مرض ديد و بهره‌مندي جهانيان قرار دهيم.
وي فن‌آوري هسته‌اي از پيچيده‌هاي فن‌آوري‌ها دانست كه جوانان ما به آن دست‌ يافته‌اند و تصريح كرد: اين كه گفته‌‌اند 6 هزار، 10 هزار يا 24 هزار سانتريفويژ، در مقابل دست‌آوردهاي فني جوانان ايران اسلامي بسياربسيار ناچيز است.

رئيس جمهور گفت: از لحاظ آلياژها توانمندي مغناطيسي، اندازه‌گيري دقيق و نوع به كارگيري روشهاي جديد دانشمندان هسته‌اي كشورمان به دست‌آوردهاي بزرگي دست يافته‌اند. و ظرف 2 يا سه ماه آينده آزمايش دستگاه جديدي پايان خواهد يافت كه در آن ظرفيت دستگاهها با ابعاد كوچكتر و هزينه كمتر بيش از 5 برابر ظرفيت فعلي مي‌شود. ضمن آنكه دست‌آوردهاي ديگري نيز داريم كه عرصه صنعت ما را متحول خواهد كرد.

وي افزود: امروز علي‌رغم فشارها و كارشكني‌ها، ملت ايران فناوري هسته‌اي را در بالاترين حد ممكن در اختيار دارد كه نه تنها وارداتي نيست بلكه كاملاً بومي است و در انديشه و دل دانشمندان و عالمان ما اين فناوري حاضر است و كسي نمي‌توان آن را از ما بگيرد.

رئيس جمهور با اشاره به ابعاد حقوقي موضوع هسته‌اي كشورمان با بيان اينكه علي‌القاعده سازوكارهاي حقوقي در جهان بايد براي صيانت از حقوق ملتها باشد گفت: ديديد كه چگونه تلاش كردند تا با ابزار حقوقي مانع از بهره‌مندي ملت ما از فناوري هسته‌اي بشوند و در اين راه اساس نامه آژانس، پرتوكل‌ها، مقررات، توافقنامه‌ها و حتي اقدامات داوطلبانه را به عنوان يك ابزار حقوقي براي فشار بر ملت ايران مورد استفاده قرار دادند.

احمدي‌نژاد با اشاره به هياهوهاي فراوان و دروغ‌پراكني‌هاي گسترده و پيچيده دشمنان براي محروم‌ كردن ملت ايران از حق مسلم خود گفت: با كمال افتخار به ملت ايران، جامعه بشري و ملتهاي آزاد عرض مي‌كنم كه منطق و استدلال حقوقي ملت ايران همه ترفندها را خنثي كرد و گزارش آخر آژانس مهر تأييدي بر حقانيت و حقوق مسلم ملت ايران بود و آنان در عرصه فني و حقوقي در مقابل اراده ملت ما شكست خوردند و مشخص شد كه موضوع حقوقي و فني بهانه‌اي براي پيگيري‌‌ اهداف سياسي بود.

رئيس جمهور با بيان اينكه به گواه صاحب‌نظران، اصل آرايش قدرتهاي بزرگ در مقال ايران انگيزه‌اي كاملاً سياسي داشت گفت: چرا برخي قدرتها اين مقدار در مقابل بهره‌مندي يك ملت از حق قانوني خود و پيشرفتهاي قانوني يك ملت مقابله مي‌كنند؟ پاسخ اين سؤال رمزگشاي بسياري از معادلات جهان امروز است.

وي جنگ دوم جهاني را پايان يك دوران و فصل جديدي در زندگي جامعه بشري دانست و افزود: در همه تاريخ بشر و در تمام جنگهاي سنگين، كمتر از 10 ميليون انسان كشته شده‌اند، اما در قرن بيستم در دو جنگ جهاني اول و دوم بيش از 80 ميليون انسان كشته شده‌اند و مناسبات امروز حاكم در جهان، نشأت گرفته از نتايج جنگ جهاني دوم و طراحي قدرتهايي است كه خود را پيروز جنگ دوم جهاني ناميده‌اند. و مناسباتي طراحي كرده‌اند كه براي هميشه، همه جهان زير سلطه آنها دست‌وپا بزند و جريان ثروت در جهان به خزانه آنها ختم شود.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: براي تحقق اين هدف آنها بايد خودباوري فرهنگي و اعتماد به نفس ملتها را گرفته و علم و فناوري را در انحصار خود نگه مي‌داشتند تا سايرين نيز در فقر بمانند. در اين راستا آنها براي همه بايد نقش تعيين‌كننده و هر ملتي بايد تحت مقررات و يا ادبيات آنها و در چارچوب منافع آنها نقش‌آفريني كنند در غير اين صورت بايد نابود يا از همه حقوق خود محروم شوند.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: آنها تصور مي‌كردند كه سازمان ملل و مناسبات جهاني را به‌گونه‌اي شكل داده‌اند كه امكان حركت مستقل براي ملتها باقي نمانده و در همين جهت كشورهاي زيادي نيز هسته‌اي شده‌اند و آنها نيز به مقابله برخواسته‌اند اما هيچ‌كدام از آن مقابله‌ها به اندازه مقابله آنها با ملت ايران نبود. آنها براي مقابله با ملت‌ ما حاضر شدند مشروعيت سازمان ملل و آژانس هسته‌اي را بر باد بدهند تا اجازه ندهند ايران به جايگاه واقعي خود برسد، ديگران هم هسته‌اي شدند و حتي به بمب اتم دست يافتند اما تا اين مقدار با آنها مقابله نشده است.

رئيس جمهور گفت: ملت بزرگ و تمدن‌ساز و متوكل به خداي ايران، حاضر نشد سرنوشت، منافع، زندگي و آينده خود را به منافع قدرتهاي بزرگ گره بزند و در پلان و نقشه قدرت‌هاي بزرگ بازي كند.
وي افزود: آنها مي‌دانند اگر در كره خاكي يك ملت بتواند سيطره اهريمني آنها را بشكند ما اين نقطه آغاز نابودي نظام سلطه است و ملت ايران نيز از يك‌سو، توانمندي، اصالت تاريخي و فرهنگي خود را به خوبي شناخت و نقش رهايي بخش بين‌المللي را به خوبي شناخت و پاي آن ايستاد.

وي با بيان اينكه دشمنان براي توقف ايران از همه توان خود استفاده كرده‌اند، جنگ تحميلي هشت ساله را فقط يك صحنه از اعمال آنان به عنوان سنگين‌ترين جنگ تاريخ معاصر عنوان كرد و گفت: آنها نمي‌خواهند اجازه دهند شكوفه‌هاي اميد از دامن ملت بزرگ ايران به بشريت عرضه شود. آنها با بمب مخالف نيستند والا اول بايد ذراتخانه‌هاي خود را نابود مي‌كردند و در حقيقت معاهده منع گسترش صلاح‌هاي هسته‌اي نيز به منزله نابودي اين صلاح‌ها بود اما ديديد كه سال گذشته آن آقاي اروپايي رسماً مخالفين خود را به استفاده از بمب اتم تهديد كرد.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: آنها مي‌خواهند صلاح زياد باشد و جنگ شود.
وي افزود: آنها مي‌خواهند صلاح‌ زياد باشد تا نتوانند سلاح‌هاي خود را بفروشند و به همين علت با ظهور يك قدرت اميد‌آفرين و مناسبات عادلانه مخالف هستند.
رئيس جمهوري اسلامي ايران بااشاره به جشن روز ملي فناوري هسته‌اي گفت: امروز روز جشن يك ملت آزاده جهان است كه به صورت مستقل توانست اراده خود را به كرسي بنشاند و قطعاً پيروزي ايران در موضوع هسته‌اي آغاز روند شتابان اضمحلال قدرتهاي بزرگ است كه به زودي اتفاق مي‌افتد و دست‌وپا زدن قدرت‌هاي بزرگ به همين علت است.
وي با اشاره به تبليغات، دروغها و تهمت‌هاي قدرتهاي بزرگ عليه ملت ايران افزود: آنها در شرايطي عليه ملت ما دو قطعنامه صادر كردند كه اشغالگران فاسد و دزدان بين‌المللي به لبنان جمله كردن و مردم را به خاك‌وخون مي‌كشيدند. در چنين شرايطي شوراي امنيت به جاي قطعنامه آتش‌بس، عليه ملت ايران قطعنامه صادر كرد و سال گذشته نيز بارها و بارها ملت ما را تهديد به حمله نظامي كرده‌اند و حتي آرايش جنگي گرفته‌اند اما چه شد؟ آنها همه توان فني اقتصادي، سياسي و نظامي خود را به كار گرفته‌اند اما چه شد؟ ملت بزرگ ايران بيني قدرتهاي پوشالي را به خاك ماليد و امروز آنها قادر نيستند هيچ اقدامي را عليه ملت ايران سامان دهند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه روند پرشتاب سقوط قدرتهاي بزرگ آغاز شده، جشن هسته‌اي ملت ايران را تبريك گفت و اظهار داشت: اكنون راه باز شد و در قطعه‌اي از عالم، سيطره اهريمني قدرتهاي فاسد شكسته شد و افسانه شكست‌ناپذير بودن آنها درهم شكست.
وي ادامه داد: ملت ايران هيچ‌گاه به دنبال سلطه نبود بلكه همواره به دنبال صلح، برادري و عشق به ملتها بوده و نام ايران مترادف با تمدن و عشق به انسانها است و امروز هم ملت ايران يكي از قانونمندترين ملتها است.
احمدي‌نژاد پيروزي ملت ايران كه پيروزي همه ملتهاي آزاده ناميد، تبريگ گفت و ادامه داد: از نگاه ما ابعاد حقوقي، فني و سياسي موضوع هسته‌اي ايران تمام شده اما دشمني قدرتهاي فاسد با ملت ما به پايان نرسيده و هرزمان به بهانه‌اي دشمن مي‌كنند. اما اطمينان دارم همان‌گونه در 30 سال اخير چپاول‌گران در همه صحنه‌هاي شيطاني شكست خورده و به خاك افتاده‌اند ما از اين به بعد هم ماجرا همان است.

رئيس جمهوري اسلامي ايران خطاب به قدرت‌هاي زورگو اظهار داشت: دوران بهره‌‌مندي از مناسبات ظاالمانه بعد از جنگ جهاني دوم، دوران تحقير و كوبيدن ملت‌ها، دوران خورد كردن شخصيت ملت‌ها و دوران چپاول‌ و ظلم به سر رسيده و شما هم رو به نابودي هستيد.

وي خطاب به قدرتهاي سلطه‌گر افزود: به نفع شما است كه كرامت و حقوق ملتها را به رسميت بشناسيد و به جريان حقيقي ملتها پيوسته و در كنار آنها قرار گيرد. و الا بدانيد سرنوشت حتمي شما، ذلت، شكست و پشيماني است و اين سنت خدا است كه در آن تغييري نيست.

احمدي‌نژاد خطاب به ملت ايران گفت اين عزت و پيروزي حاصل وحدت، همدلي، توكل، اطاعت فرمان الهي ولايت و ايستادگي است و اين رمز عظمت ماندگاري و رستگاري است.
وي ايستادن برقله‌هاي عزت را موجب بغض دشمنان بشريت دانست كه بايد هزينه‌ آن را پرداخت و از افزود: هزينه‌اي كه شما پرداختيد كمترين هزينه‌ ممكن بوده و الا آنها تصور مي‌كردند اقتصاد ايران متلاشي شود اما اينگونه نشد.

رئيس جمهور ملت ايران را براي ادامه راه نيازمند حركت در مسير و همدلي دانست و ادامه داد: وضعيت كنوني دنيا بدترين شرايطي است كه در طول تاريخ براي انسانها وجود دارد؛ ماجرايي به نام حمله به برج‌ها دوقلو درست شد، همه از كشته شدن انسانها متأثر شديم و گفتند 3 هزار نفر كشته شدند و باز هم ما از كشته شدن انسانهاي بي‌گناه متأثر شديم اما هيچگاه اسامي آن 3 هزار نفر اعلام نشد و نگفتند چگونه ممكن است در زير پوشش پيچيده‌ترين رادارها و سيستم‌هاي امنيتي، هواپيماها بتوانند حركت كرده و به برج‌هاي دوقلو برخورد كنند.
وي افزود: به بهانه اين حادثه، سنگين‌ترين لشكركشي به منطقه ما انجام شد و انسان‌هاي بي‌گناه به خاك و خون كشيده شدند و اين جنايت همچنان ادامه دارد.
احمدي‌نژاد گفت:‌اكنون توسط آنها تبعيض در بالاترين حد، رسماً دنبال مي‌شو و دروغ‌گويي به رسم عادي تبديل شده و اجحاف، تحميل، چپاول، كاري پسنديده تصور مي‌شود و همچنان جنگ درست مي‌كنند و انسانهاي بي‌گناه را مي‌كشند.

وي ادامه داد: امروز بدترين شرايط جامعه بشري كه ادامه آن چشم‌انداز اميدبخشي ندارد و تنها راه، تغيير اين شرايط و تغيير اين مناسبات است. خداوند متعال انسان را خلق نكرده كه تحت ظلم و حقارت يا زورگو يا ظالم باشد، خدا انسان‌ها را خلق كرده كه در كمال صلح، برادري، عشق و حركت به سوي ارزش‌هاي متعالي زندگي كنند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: خداوند از طريق پيامبران خود چنين زندگي زيبايي را وعده داده و همه مصلحان بشر روزي را وعده كرده‌اند كه ظلم، زشتي، دروغ و بدكاري از جامعه ريشه‌ شده و خوبي‌ها مي‌آيد و خلق انسان نيز براي ديدن و تجربه چنين روزي است.

رئيس جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد: خداوند متعال براي رهبري آن روز انسان كامل، پاك و منزه را آفريده و تحقق آن روز را به حركت انسان، تصميم اراده ما و پيستن به انسان كامل گره زده است.
وي خاطرنشان كرد: بدون ترديد اين شرايط عوض مي‌شود و خوبي‌ها خواهد آمد و ظالمان خواهند رفت و حركت من و شما اين آرمان تاريخي را سريع‌تر و زيباتر محقق خواهد كرد.
رئيس جمهور در پايان سخنان خود از خالقان حماسه ايران در فن‌آوري هسته‌اي، سخنوران، سياست‌مداران، رسانه‌ها، حقوق‌دانان و همه دولت‌هايي كه از حقوق ملت ايران دفاع كرده‌اند و ملت ايران، ملت‌هاي آزاده و دلسوزان بشريت تشكر كرد.

منبع:خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo