شهید آوینی

 
مدير حوزه علميه قم: آيه هشتم سوره «الصف» وعده رهايی از توهين‌های دشمن است

وعده دلنشين قرآنی در آيه هشتم سوره الصف كه می‌فرمايد:«مى‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد»، رهايی‌بخش مسلمانان از تهديد و توهين دشمنان اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسينی بوشهری، مدير حوزه علميه قم با اشاره به تهيه و انتشار فيلم ضدقرآنی «فتنه» از سوی عضو راستگرای پارلمان هلند، به معرفی ريشه‌های اين توهين و شرح راهكارهای مقابله جدی با آن پرداخت.

وی اظهار كرد: از مدت‌ها قبل، دنيای غرب احساس خطر جدی از پيشرفت اسلام می‌كرد زيرا دين اسلام دينی مطابق با فطرت انسان‌هاست و بنابر تعبير امام رضا (ع)، «اگر مردم زيبائی‌های كلام ما را بشنوند و بدان آگاهی يابند، خود به خود به دنبال اسلام راه خواهند افتاد».

حجت‌الاسلام حسينی بوشهری افزود: دنيای غرب، امروز با يك مشكل جدی مواجه است و آن اين است كه آموزه‌های اديان ديگر متأسفانه با تحريف مواجه شده و نمی‌تواند پاسخگوی نيازهای جامعه باشد. بخصوص شرايط امروز جهان غرب كه به سمت اباحه‌گری و لا‌قيدی پيش می‌رود و آنچه می‌تواند باعث آرامش خاطر و سعادت بشری باشد، مضامين روشن برخاسته از قرآن و اسلام است.

مدير حوزه علميه قم تصريح كرد: در حادثه 11 سپتامبر و حمله به برج‌های دوقلو، دشمن تلاش كرد كه چنين القا كند كه مسلمان‌ها تروريست هستند؛ ولی اين القائات باعث شد كه مردم دنيا برای آشنايی با دين اسلام كنجكاو شده و به مطالعه قرآن و آشنايی با مفاهيم نورانی آن روی آورند.

وی با اشاره به صحبت يكی از كارشناسان غربی در زمينه گسترش گرايش به اسلام در غرب گفت: به گفته اين كارشناس، هرچه در غرب عليه اسلام تبليغ می‌شود، كنجكاوی مردم برای اينكه با اسلام آشنا شوند و بدانند قرآن چه كتابی است، بيشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام حسينی بوشهری تصريح كرد: توهين‌های اخير، تهيه كاريكاتور و نوشتن مقالات و اكنون تهيه و انتشار فيلم ضداسلامی را تبليغاتی دانست كه سابقه تاريخی در ميان دشمنان اسلام داشته است و تصريح كرد: در زمان ‌پيامبر اكرم (ص) نيز جبهه كفر به ستيز اسلام آمد و در نهايت، اين روشنای پر فروغ اسلام بود كه با تلألو خود، تمام تاريكی‌های تهمت‌ها و شبهه‌ها را كنار زد و جهان را روشن ساخت.

مدير حوزه علميه قم ضمن دعوت از همه مسلمانان به تحريم اقتصادی هلند، علاوه بر محكوم‌كردن‌های لسانی آن گفت: در ‌خبرها آمده بود كه تجار و بازرگانان هلندی، اعلام كرده‌اند كه اگر مسلمانان هلند را تحريم كنند، عليه اين نماينده مجلس خاطی اعلام جرم می‌كنند.

وی در پايان راهكار مقابله با اينگونه توهين‌ها را انتقال شفاف پيام زيبای اسلام و قرآن به دنيا دانست و خاطر‌نشان كرد: بدرستی‌كه جهان كفر با اشغال كشور‌های اسلامی درپی تهديد مسلمانان است. اما وعده دلنشين قرآنی «یُرِيدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»، رهايی‌بخش مسلمانان از تهديد و توهين دشمنان اسلام است.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo