شهید آوینی

 
تشرف روزانه 700 هزار زاير نوروزي به حرم رضوي

مدير كل روابط عمومي آستان قدس رضوي گفت: روزانه و در تعطيلات نوروزي بين 600 تا 700 هزار نفر به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف مي شوند.

محمد ضرابي امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به رشد 20 درصدي زائران نسبت به سال گذشته افزود: پيش بيني مي شود طي ايام نوروز حدود 5 تا 6 ميليون زائر به مشهد سفر كنند.

وي با بيان اينكه 15 هزار خادم رسمي و افتخاري طي ايام نوروزي به مدت دو ميليون نفر ساعت كار به زائران حرم رضوي خدمت مي كنند گفت: تامين رفاه و امنيت براي زائران از ضرورت هاست كه بايد با بهره گيري از حداكثر توان نيروها در مجموعه اماكن متبركه اين مهم تحقق يابد.

ضرابي با تاكيد بر ارائه سبدهاي فرهنگي غني براي زائران خاطر نشان كرد: برگزاري نشست‌هاي تخصصي و سخنراني‌هاي عمومي با محورهاي فرهنگي و اعتقادي در مجموعه اماكن متبركه، توزيع اقلام فرهنگي در ميان زائران و استمرار تعامل و ارتباط با آنان به غناي فرهنگي زائران كمك مي كند.

وي همچنين از طرح مشترك آستان قدس رضوي با معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري مشهد خبر داد و افزود: مطالعاتي پيرامون تبليغاتي محيطي در سطح شهر با هدف زيباسازي و ايجاد محيطي متناسب و درخور بارگاه منور امام رضا انجام شده است.

ضرابي ادامه داد: شهر مشهد به دليل وجود بارگاه منور امام رضا يكي از مهمترين قطب هاي گردشگري مذهبي در سطح ملي و بين‌المللي است كه بايد با توزيع مناسب سفر به سوي ارتقا و ارائه خدمات به زائران و مسافران پيشگام باشيم .

به گفته مديركل روابط عمومي آستان قدس رضوي اين مهم تنها با مشاركت ساير دستگاههاي مرتبط با سفرهاي خراسان رضوي و آستان قدس رضوي به دليل ارتباط مستمربا زائر تحقق مي يابد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo