شهید آوینی

 
حزب‌الله لبنان، اهانت به ساحت پيامبر اسلام را محكوم كرد

حزب‌الله لبنان، محكوم كردن حمله‌هاي اهانت‌كننده به پيامبر گرامي اسلام (ص) را به سفير دانمارك در لبنان ابلاغ كرد.


به گزارش ايرنا از بيروت، "نواف موسوي" مسوول روابط بين‌الملل حزب‌الله در ديدار با"يان توب كريستنسن" سفير دانمارك در بيروت، اظهار داشت، اهانت به ساحت پيامبر اسلام از سطح سقوط اخلاقي برخي جوامع اروپايي خبر مي‌دهد.

موسوي گفت، اين حمله نژادپرستانه كه از دانمارك سربرافراشت و رمز اسلام و مسلمانان را هدف قرار داد، نشانه انحطاط فرهنگي و اخلاقي برخي جوامع اروپايي و عقب ماندگي فكري آن از بيداري فرهنگهاي معاصر است.

به گفته موسوي، اين حمله تلاش مي‌كرد حمله سلطه‌گرانه آمريكا بر جهان به ويژه جهان اسلام را با عنوان "برخورد تمدنها" يا آنچه كه "مقابله با اسلام فاشيست" خوانده مي‌شود، توجيه كند، از اين رو، آمريكا، مسووليت سياسي و اخلاقي چنين حمله‌هايي را بر عهده دارد.

وي، تاييد اين حمله‌ها با شعار آزادي بيان را غير قابل قبول دانست و اشاره كرد كه چنين امري، عواقب وخيمي دارد.

مقام حزب‌الله اظهار داشت، تاكيد بر ضرورت توقف حمله‌هاي نژادپرستانه عليه اسلام و پيامبر آن، بر پايه بيداري عميق نسبت به هدف اين حمله‌ها و زمينه‌هاي آن استوار است و از تمايل به برپايي روابط ميان جوامع اروپايي و اسلامي بر اساس درك صحيح، احترام و همكاري به منظور بالا بردن مرتبه انسان نشات گرفته است.

وي، دولتها و ملتهاي مسلمان را به دفاع از ارزشهاي خود از طريق انتشار آن با روشهاي انساني و به دور از زبان تكفير فراخواند و گفت، همواره در اسلام، چهره‌هايي بوده‌اند كه تاريكي غرب در قرون وسطي و دوره معاصر را روشن كرده‌اند و بهتر است، بودجه‌هاي كشورها،هر چند در چارچوب همكاري بين‌المللي، براي معرفي اسلام اختصاص يابد نه براي ايجاد جنگهاي ويرانگر.

منبع: خبرگزاري جمهوري اسلامي

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo