شهید آوینی

 
سخنان دبيرکل حزب الله لبنان در مراسم چهلم عماد مغنيه

به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره سيد حسن نصر الله در سخناني در مراسم چهلم عماد مغنيه مسئول نظامي حزب الله لبنان گفت در روز اربعين مغنيه بيش از هر زمان ديگري وجود و حضور وي را احساس مي کنيم.
نصرالله با اشاره به گذشت چهل روز از شهادت عماد مغنيه گفت در اين مدت در خانواده و برادران وي چيزي جز صبر و عزم براي ادامه راه وي نديديم.در اين مدت چيزي جز نگراني از روح و خط مشي عماد مغنيه در ميان دشمنان وي نديديم.

وي اعياد بزرگ مسلمانان و مسيحيان را به آنها تبريک گفت و افزود مراسم چهلم مغنيه را در حالي برگزار مي کنيم که مسلمانان و مسيحيان اعياد خود را پشت سر مي گذارند.

نصرالله به اهانت نشريات اروپايي به پيامبر اسلام (ص) و حضرت مسيح (ع) تحت عنوان آزادي بيان اشاره کرد و اينگونه اقدامات را محکوم کرد و افزود گروههاي يهودي و آمريکايي مي خواهند رابطه کشورهاي اسلامي و اروپايي را به هم بزنند به همين سبب بايد هوشيار باشيم و از رفتن به سوي جنگي که مي خواهند ما را به آن سوق دهند خودداري کنيم. وي افزود واکنش به اين اقدامات بايد هوشيارانه و حساب شده باشد.

نصرالله در ادامه به عماد مغنيه اشاره کرد و افزود درگيري ما با اسرائيلي ها درگيري ادراک است و آنها پيوسته از اين درگيري با ملت هاي منطقه و فلسطينيان سخن مي گويند. آنها نه با زبان منطق و علم بلکه با زبان قتل و ظلم و تروريسم و کشتار زنان و کودکان اقدام به اين درگيري مي کنند. آنها مي گويند نوار غزه را محاصره مي کنيم تا فلسطينيان نتيجه حملات موشکي را بفهمند و دريابند اين حملات هزينه سنگيني براي آنها دارد. بنابراين طبق ادبيات اسرائيل هدف از اين محاصره اين است که افکاري غلط و نادرست را به فلسطينيان بقبولانند. در خصوص لبنان و ديگران نيز همين گونه است.

آنها از قتل و ترور سخن مي گويند تا آنچه را مي خواهند به ما بفهمانند.
 
بنابراين اين ها ابزارهاي اسرائيل براي جنگ رواني هستند. در کنار اين اقدامات فعاليت هاي تبليغاتي در جهان غرب و متاسفانه جهان عرب صورت مي گيرد تا از قتل و کشتار و ترور حمايت کنند تا روي درک و روان ملت ما تاثير بگذارند. آنها مي خواهند با اين کارها ما را دچار ياس و نااميدي کنند تا ما تسليم شويم و کار انجام شده را بپذيريم . آنها با اين کارها مي خواهند به ما بفهمانند ما ضعيف هستيم. مي خواهند به ما بفهمانند اميدي براي پيروزي ما وجود ندارد. مي خواهند ما نااميد شويم. مي خواهند بگويند همه جهان دست از حمايت شما برداشته اند و در مقابل کشتارهايي که بر ضد شما صورت مي گيرد ساکت نشسته اند و کاري نمي کنند در نتيجه مبارزه و مقاومت شما آينده اي ندارد زيرا اسرائيل ابدي و ازلي و شکست ناپذير است . جنگ رواني براي رسيدن به اين نتايج است.

نصرالله در ادامه افزود.. در اين ميان برخي از افراد ضعيف النفس به جاي آنکه به ضعف خود اعتراف کنند و بگويند ما شجاعت مقاومت و فداکاري نداريم مقاومت را غيرمنطقي و غيرعاقلانه جلوه مي دهند. نصرالله خطاب به اين افراد گفت شما به ضعف خود اقرار کنيد زيرا ملت لبنان و ملل عربي چنين روحيه اي ندارند.
 

نصرالله گفت مقاومت در برابر صهيونيست ها دستاوردهاي زيادي کسب کرده است. وي در ادامه به مراحل مختلف جنگ رواني اشاره کرد و افزود اولين مرحله در اين جنگ اين بود که ما اعلام کرديم ملتي بي دفاع و بي سلاح مي تواند مقاومت کند. در مرحله بعد مسئله مقابله با ارتش شکست ناپذير مطرح شد و رسانه ها نيز ارتش اسرايئل را براي ما بزرگ و قدرتمند جلوه دادند تا عزم ما را براي مبارزه سست کنند. اما مقاومت در سال دو هزار چهره واقعي نظاميان و ارتش اسرائيل و شکست پذيري آن را نشان داد.

نصرالله در ادامه به مسئله امکان نابودي اسرائيل که پس از سال دو هزار مطرح شد اشاره کرد و افزود در سال دو هزار و شش به اين سوال پاسخ داديم و چهره واقعي اسرائيل و رهبران و فرماندهان آنرا نشان داديم. جنگ دو هزار و شش تصويري از جبهه داخلي اسرائيل نشان داد و معلوم شد نابودي اسرائيل امکان پذير است.

دبيرکل حزب الله لبنان در ادامه به نظرسنجي هايي اشاره کرد که در آن طوايف مختلف لبناني از تلاش براي نابودي اسرائيل حمايت کرده اند.

منبع: واحد مرکزی خبر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo