شهید آوینی

 
رهبر معظم انقلاب سال ‪ ۱۳۸۷‬را سال نوآوري و شكوفايي نام گذاشتند

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت آغاز سال ‪ ،۱۳۸۷‬امسال را سال نوآوري و شكوفايي ناميدند.


رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين پيام تصريح كردند: امسال بايد فضاي نوآوري، كشور را فرابگيرد و همه مسئولان خود را موظف بدانند با بهره‌گيري از امكانات مادي و معنوي، كارهاي نو و ابتكاري و راههاي ميان بر را در سايه مديريت صحيح، تدبير درست و حكمت در فعاليت كشور وارد كنند تا كام مردم از ثمره اين تلاش‌ها شيرين شود.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به عيد سه گانه در طليعه بهار امسال، ميلاد نبي مكرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) و عيد نوروز را به آحاد ملت ايران و همه ملتهايي كه عيد نوروز را گرامي مي‌دارند، تبريك گفتند و با اشاره به چشم اندازها و اميدهاي بسيار روشن در سال ‪ ،۱۳۸۷‬افزودند: امسال نظام مقدس جمهوري اسلامي سي سالگي خود را كه در راه دفاع از استقلال و عزت ملي و حركت به سمت اعتلاي علمي و عملي گذشت، پشت سر مي‌گذارد كه همه اين تلاشها در تاريخ ملت ايران برجسته و ماندگار خواهد ماند.

ايشان با اشاره به آغاز فعاليت مجلسي تازه نفس در سال جاري و همچنين فعاليت دولتي خدمتگزار، پرتلاش و خستگي ناپذير، همكاري و برنامه ريزي اين دو قوه را زمينه ساز انجام كارهاي بزرگ دانستند و تاكيد كردند: ما نمي توانيم آرام و معمولي حركت كنيم، بلكه بايد با تلاشي مضاعف، جدي تر و با نهايت شتاب اما حساب شده، منظم و منضبط به جلو برويم و در عرصه داخلي و همچنين عرصه پيچيده بين‌المللي از تمام ظرفيت‌ها براي دست يابي به پيشرفتهاي بزرگ استفاده كنيم.

حضرت آيت الله خامنه اي، با تاكيد بر اينكه برنامه ريزي مدبرانه، شجاعانه و عزت مدارانه در عرصه سياست خارجي و موفقيت در اين عرصه در توفيقات داخل كشور نيز تاثيرگذار است خاطرنشان كردند: علاج ملت ايران در كسب اقتدار است و امروز خوشبختانه مسئولان كشور عزت ملي را كاملا در نظر دارند و در مقابل زورگويي و زورگيري دشمن ايستاده اند.

ايشان همكاري كامل دولت و ملت و اتكاء به خداوند را زمينه ساز پيشروي در عرصه قدرت يابي ملت ايران و اقتدار روزافزون كشور به ويژه اقتدار معنوي و روحي برشمردند و تصريح كردند: يكي از دو انتظار من در سال ‪ ،۱۳۸۷‬نوآوري در بخشهاي مختلف و دستگاههاي گوناگون اجتماعي، اقتصادي و خدماتي كشور از جمله در ديپلماسي، حركت به سمت علم و تحقيق، گسترش فرهنگ مطلوب در ارائه خدمات به همه قشرها به خصوص قشرهاي محروم، و در آباداني كشور است.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: انتظار دوم در سال جاري اين است كه فعاليتهايي كه در سالهاي گذشته انجام شده و كارهايي كه دولت در سالهاي اخير انجام داده، به نتيجه و شكوفايي برسند و كام مردم از نتيجه اين فعاليتها و تلاشها شيرين شود، بنابراين امسال را سال نوآوري و شكوفايي مي‌نامم.

حضرت آيت الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود، سال ‪ ۸۶‬را سالي مهم، پرحادثه و عزت آفرين براي ملت ايران دانستند و خاطرنشان كردند: در آغاز سال ‪ ،۸۶‬ماجراي دستگيري ملوانهاي متجاوز بيگانه و سپس عفو و آزادي آنان، چهره‌اي مقتدر و عين حال بردبار و پرگذشت از ملت ايران به جهانيان ارائه كرد و در پايان اين سال نيز حضور پرشكوه و با عظمت مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي، بار ديگر چهره پرصلابت و همراه با اقتدار ملت ايران و عزم جدي آنان براي درست اداره كردن كشور را نشان داد.

رهبر انقلاب اسلامي كارهاي با ارزش مسئولان اعم از دولت، مجلس و بخشهاي گوناگون و همچنين كارهاي بزرگ آحاد ملت به ويژه فعاليتهاي علمي مجموعه هاي دانشجويي و كاوشگر را از ديگر نقاط مثبت در سال ‪ ۸۶‬و زمينه ساز پيشرفت كشور برشمردند و افزودند: در كنار اين پيشرفتها، ضايعات، فقدانها و ناكامي‌هايي هم وجود داشت كه آخرين آن حادثه تاسف بار فقدان عزيزان دانشجو در يك سانحه دلخراش بود، اما به هر حال زندگي آميخته از شاديها و غمها، شيريني‌ها و تلخي‌ها است و مهم اين است كه يك ملت بتواند در ميانه اين حوادث گوناگون هدف خود را در نظر داشته باشد و به سوي آن هدف گامهاي بلند بردارد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي در پايان اظهار اميدواري كردند: ملت سرافراز ايران، سال جديد را با بهره‌گيري از نوآوريها و شكوفايي ها، به بهترين وجه با عزت، موفقيت، كاميابي، شادابي و با توان بيشتر به پايان برساند.

 

منبع: ايرنا

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo