شهید آوینی
 
خون عماد مغنیه باعث نابودی اسرائیل خواهد شد

دکتر صفی الدین نماینده حزب الله لبنان در تهران در مراسم یابود شهید عماد مغنیه فرمانده ارشد حزب الله لبنان که در مسجد ارک تهران برگزار شد گفت: خون شهید عماد مغنیه باعث نابودی اسرائیل خواهد شد.

صبح امروز مراسم یادبود شهید عماد مغنیه به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) با حضور مسئولین کشوری و لشکری و جمعیت کثیری از مردم شهید پرور برگزار شد.

در این مراسم دکتر صفی الدین نماینده حزب الله لبنان در تهران گفت: شهید عماد مغنیه شاگرد ممتاز مکب امام خمینی(ره) بود و روحیه و عزم ایشان نشان داد که در 30 سال گذشته مدیون رشادت های عزیزان شما در جبهه حق علیه باطل بوده است.

وی در ادامه گفت: حزب الله در ظاهر ضربه سنگینی خورده است اما بدانید که مقاومت اسلامی لبنان چه قبل از شهادت عماد مغنیه و چه بعد از شهادت او به مبارزه ادامه خواهد داد و خون این شهید باعث نابودی اسرائیل خواهد شد.

وی افزود: مطمئن باشید هیچ خلا و تزلزلی در حزب الله نیست و با عزم و اراده به مبارزه ادامه خواهیم داد و اگر در زمان عماد مغنیه جنوب لبنان آزاد شد بعد از شهادت وی به شما وعده خواهیم داد قدس شریف آزاد خواهد شد.














در حین این مراسم فرصتی شد تا با عده ای از بزرگان شرکت کننده در این مراسم مصاحبه ای کوتاه پیرامون پیامدها و تبعات این اتفاق مهم داشته باشیم.

سرلشگر رحیم صفوی مشاور ارشد فرماندهی کل قوا در امور نظامی :

به نظر می رسد که صهیونیست ها در شهادت مظلومانه سردار بزرگ لبنان عماد مغنیه بزرگترین اشتباه خود را مرتکب شده اند ، زیرا با مواضع مقتدرانه سید حسن نصرالله که با عقلانیت و با صلابت و توأم با شهامت اعلام شد صحنه ی بزرگتری در برابر صهیو نیست ها ایجاد شد و فکر می کنم آن ها نتوانند این صحنه که عرصه ای جهانی در مبارزه با صهیو نیست ها است را اداره کنند و در برابر آن مقابله کنند .

به هر جهت تصور من این است که خون عماد مغنیه نه تنها موجب آزادی سرزمین فلسطین اشغالی خواهد شد بلکه زمینه ساز آزادی بشریت مظلوم از دست ظالمین آمریکایی و اسرائیلی و آزادی سرزمین های اشغالی عراق و فلسطین خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین اختری ، رئیس مجمع جهانی اهل بیت:

تحلیل بنده در مورد این حادثه این است که اسرائیل تصور می کند که با ترور این گونه افراد می تواند خللی در تصمیم و اراده مجاهدان اسلام و رزمندگان حزب الله ایجاد کند که قطعاً در اشتباه هستند و همانطور که تاریخ به ما نشان داد از ابتدای انقلابمان تاکنون شهادت مظلومانه ی عزیزانمان چه در جمهوری اسلامی و چه در لبنان و فلسطین روز به روز باعث رشد مقاومت شده و موجب گسترش مقاومت در دنیا گردیده است و این را هم می توانیم پیش بینی کنیم که این خون موجب بالندگی و رشد مقاومت در لبنان می شود و همرزمان این شهید را مصمم تر برای رویارویی با اسرائیل جنایت کار می نماید و به عقیده بنده قطعاً آینده اسرائیل تاریک و سیاه تر از امروز خواهد بود ؛ همانطور که امروز در وضع بسیار فروپاشیده ای چه از نظر سیاسی و چه نظامی است. قطعاً شهادت این عزیز و دیگر رزمندگان این جبهه، مقاومت را تقویت می کند و باعث تزلزل بیشتر و نابودی اسرائیل خواهد شد.


دکتر علایی کارشناس ارشد مسائل سیاسی و امنیتی در این خصوص گفت:

طبیعتاً این حادثه اثر عمیقی در جهان اسلام خواهد داشت و مسلمانان بیشتر به این امر پی خواهند برد که مبارزه با استکبار و خاصه صهیونیسم این نوع شهادت ها را نیز در پی خواهد داشت و جوانان بیشتر به حزب الله لبنان اقتدا خواهند کرد و تلاش خواهند کرد که روش ها و الگوهای حزب الله را در مبارزه به کار گیرند ، به خصوص در فلسطین این حادثه تاثیرات عمیقی خواهد داشت ، به نظر می رسد که فلسطینی ها پیوندشان را با حزب الله لبنان افزایش دهند و در سایر جهان اسلام به خصوص عراق نیز به این شکل خواهد بود . حزب الله نیز در تاکتیک ها و شیوه های خود هم در حفاظت از افراد و هم در روش های جنگیدن تجدید نظر کند و در مورد بخش دوم سوال شما مسلماً حزب الله در قبال این حادثه ساکت نخواهد ماند و واکنش جدی را در آینده نزدیک نشان خواهد داد .

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ایران:

ما طبق اعتقادات شیعه معتقدیم که خداوند است که تقدیرات را مقدر می کند؛ ولی براساس اعتقادات ما مکتب سرخ شیعه را خون شهیدان آبیاری می کند و تجارب تاریخی نیز به ما نشان می دهد که شهادت این افراد نه تنها باعث نابودی نام و راه آن ها نمی شود بلکه انگیزه ای برای ادامه ی راه و طریق این ضمناً این خون تازه ای که در رگ اسلام و طریق حزب الله و طریق مقاومت ایجاد شده همانطور کهشهیدان در بین جوانان ما خواهد شد. امیدوار هستیم به برکت خون این شهید عزیز که واقعاً مدت طولانی دشمن در تعقیب او بود و بارها تصمیم به ترور او را داشت و موفق نمی شد، امیدوار هستیم که شهادت گوارای ایشان باشد و دبیر کل مقاومت سید حسن نصرالله عزیز گفتند باعث انهدام دولت اسرائیل بشود ، لذا به این امر ما خیلی امیدواریم و همچنین امیدوار هستیم که این حادثه زمینه ای برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) فراهم آورد زیرا که هر یک از این عزیزانی که در خون خودشان می غلتند نوید ظهور را به ما بیشتر می دهد.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صدیقی به پایان رسید.



 

منبع: سایت خبری تحلیلی انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo