شهید آوینی
 
شهادت 5 تن از ساکنان کرانه باختری و نوار غزه

5 تن از مبارزان فلسطینی بامداد امروز دوشنبه به شهادت رسیدند که دو تن از آنان در جریان اجرای عملیات شهادت طلبانه در شهرک صهیونیستی "دیمونا" واقع در جنوب فلسطین اشغالی 48 و دو تن دیگر نیز در جریان حمله موشکی جنگنده های صهیونیستی شهید شدند.

در پی جریان اجرای عملیات شهادت طلبانه در یک مرکز تجاری صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی انفجار سهمگینی رخ داد که در پی آن ده ها صهیونیست به هلاکت رسیده و زخمی شدند و خودروهای صهیونیستی به این محل شتافتند.

به گزارش منابع صهیونیستی، دو شهرک نشین صهیونیست در جریان این عملیات که قرار بود به صورت مشترک اجرا شود، به هلاکت رسیدند. این عملیات را دو مجاهد فلسطینی که کمربند انفجاری به خود بسته بودند، اجرا کردند. منابع پلیس اعلام کرد که در جریان این عملیات دو صهیونیست به هلاکت رسیده و 50 تن دیگر هم زخمی شدند.

به گزارش منابع صهیونیستی، این دو مبارز فلسطینی چندین سیلندر گاز را بمب گذاری کرده و آنها را در این مرکز تجاری کار گذاشتند و سپس آنها را منفجر کردند که در پی این اقدام دلیرانه دو صهیونیست به هلاکت رسید و 50 تن دیگر نیز زخمی شدند و مجریان این عملیات نیز به شهادت رسیدند.

گفتنی است که شهرک صهیونیستی دیمونا در دورترین نقطه جنوب فلسطین اشغالی و در نزدیکی تاسیسات هسته ای "دیمونا" قرار دارد. یک سال پیش نیز مبارزان فلسطینی در شهر شهر ساحلی "ایلات" واقع در اراضی اشغالی 48 دست به یک عملیات شهادت طلبانه زدند.

عملیات "پیمان وفاداران"

گردان های ابوعلی مصطفی شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین و گردان های شهدای الاقصی و گروهان های مقاومت ملی مشترکا مسئولیت عملیات شهادت طلبانه دیمونا را برعهده گرفته و تاکید کردند که مجریان این عملیات از ساکنان شهرهای غزه و خان یونس بودند.

شاخه های نظامی مذکور در جریان کنفرانس مطبوعاتی عصر امروز ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت این عملیات آن را "پیمان وفاداران" نامیدند.

سخنگوی این شاخه های نظامی گفت که مجریان این عملیات لوی زکی الاغوانی از ساکنان محله الصبره غزه از گردان های شهدای الاقصی و موسی عرفات از گردان های ابوعلی مصطفی از ساکنان محله عبسان الجدیده در شرق خان یونس بودند.

سخنگوی گردان های شهدای الاقصی ضمن تایید خبر شهادت مجریان این عملیات تاکید کرد که این مجریان از نوار غزه و مناطق موسوم به "مناطق آزاد شده آ" وارد اراضی اشغالی 48 شده بودند و ادعای دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی مبنی بر ورود این مجریان از صحرای سیناء مصر به این منطقه دروغ محض است.

این سخنگو تاکید کرد که این عملیات در واکنش به جنایات دشمن صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری و در تلافی سیاست بازداشت گسترده مبارزان فلسطینی و محاصره جائرانه نوار غزه و در تاکید بر پایبندی به مشی مقاومت به عنوان گزینه ای راهبردی به اجرا درآمد.

وی خاطر نشان ساخت که ادعای دستگاه های امنیتی "اسراییل" مبنی بر ورود مجریان این عملیات از طریق صحرای سیناء به منطقه عملیات در راستای صدور بحران داخلی رژیم صهیونیستی به مصر صورت می گیرد و مناسبات فلسطین و مصر مناسباتی کاملا شفاف است.

ترور یکی از فرماندهان تیپ های ناصر صلاح الدین پس از عملیات پیمان وفاداران

 پس از گذشت دو ساعت از اجرای این عملیات جنگنده های صهیونیستی ظهر امروز خودروی حامل "عامر قرموط" ملقب به "ابوالصاعد" از رهبران برجسته کمیته های مقاومت مردمی را در شهرک بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه هدف حملات موشکی خود قرار دادند که در پی این جنایت وی به شهادت رسید و سه تن دیگر نیز زخمی و به بیمارستان شهید کمال عدوان در شهرک بیت لاهیا انتقال داده شدند.

ترور دو مبارز قبل از عملیات پیمان وفاداران

اندکی قبل از اجرای این عملیات نظامیان رژیم اشغالگر قدس دو تن از مبارزان گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش "جهاد اسلامی" را در شهرک قباطیه واقع در جنوب جنین واقع در شمال کرانه باختری ترور و یک تن دیگر را زخمی کردند که اسامی این شهدا و مجروح به شرح زیر است: عمار عبدالرحیم زید زکارنه 20 ساله، احمد صادق ابوزید 32 و ناجی نزال 21 .

به گزارش منابع خبری، نظامیان صهیونیست با نصب کمینی در منطقه الخله شهرک مذکور به این مبارزان حمله کردند و به سوی آنان آتش گشودند که در پی این جنایت دو تن از مبارزان گروهان های قدس شهید شدند و یک تن دیگر نیز زخمی شد. 

منبع: سایت خبری تحلیلی انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo