شهید آوینی
 
علامه فضل الله هشدار داد: طرح آمریکایی صهیونیستی برای نابودی غزه و کشتار مردم فلسطین
 یکی از علمای برجسته اسلامی لبنان با بیان اینکه آمریکا کاملا شریک اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین است؛از یک طرح آمریکایی-اسرائیلی برای نابودی نوارغزه و کشتار فلسطینیان خبر داد.

به نقل از خبرگزاری قطر، علامه فضل الله یکی از مراجع تقلید شیعیان لبنان روز گذشته در سخنانی به مناسبت سالروز عاشورای حسینی اظهار داشت : دولت آمریکا و فرستادگان آن، عامل اصلی پیچیده شدن بحران لبنان هستند، زیرا با هر گونه قطع ارتباط میان اوضاع لبنان و منطقه مخالف هستند.

وی در ادامه گفت : اوضاع لبنان همچنان بحرانی است، زیرا آمریکا در برابر آنچه که در لبنان می گذرد، عجله ای ندارد و بر این باور است که وقت زیادی برای تحمیل سازش و بهره برداری از اوضاع کنونی لبنان و اعمال فشار بر آن برای جلوگیری از حل بحران این کشور دارد.

فضل الله همچنین خواستار خروج لبنان از تحت آنچه که آن را اداره امنیت ملی آمریکا توصیف کرد، و نیز حمایت از وحدت لبنان شد.

از سوی دیگر علامه فضل الله جنایتهای اخیر رژیم صهیونیستی در نوارغزه و کرانه باختری را محکوم و توجیه این جنایتها از سوی آمریکا به بهانه دفاع از خویش، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مهر، در دور تازه حملات صهیونیستها علیه ملت فلسطین در نوارغزه و کرانه باختری رود اردن تا کنون بیش از 35 فلسطینی شهید و دهها نفر دیگر زخمی شده اند؛ اسرائیل با بستن تمام گذرگاهها و جلوگیری ازورود سوخت و مواد غذایی به نوار غزه، این منطقه را در آستانه یک فاجعه هولناک انسانی قرار داده است.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo