شهید آوینی
 
هشدار دولت دانمارک به سازنده فیلم ضد قرآن
‌تعدادی از گروه‌های حقوق بشر و بسیاری از مسلمانان صاحب نام کشور دانمارک در پی انتشار خبر ساخت و نمایش فیلمی جدید علیه کتاب مقدس قرآن توسط یکی از سیاستمداران دانمارکی، این مقام سیاسی را مجرم خوانده و نسبت به این حرکت ضد اسلامی اعتراض کرده اند.

به نقل از سایت خبری ارث ‌تایمز،« گیرت وایلدرز» یکی از سیاستمداران تندرو کشور دانمارک در مصاحبه اخیر خود با روزنامه دانمارکی «دیلی دیلی ولکزکرانت» گفت: من از پخش فیلمی که قرار است ماه ژانویه در انتقاد از کتاب مسلمانان پخش شود، حمایت خواهم کرد و این در حالی است که دولت دانمارک مرا تحت فشار قرار داده تا خود را از این پروژه کنار بکشم.

«گیرت وایلدرز»، قانونگذار دانمارکی ضمن توهین به اسلام، مدعی شد که باید مانع دسترسی عموم مردم به قرآن شد.وایلدرز رهبر حزب راست و آزادیخواه دانمارک است که برای سخنرانی‌های تعصب‌آمیزش علیه مهاجران و همچنین دین اسلام شهرت دارد.

او در ماه آگوست با انتشار مقاله‌ای به شدت از اسلام انتقاد کرده و خواستار ممنوعیت انتشار کتاب مقدس قرآن شد.

در پی انتشار خبر ساخت فیلمی ضد قرآن در این کشور، برخی از گروه‌های حامی حقوق بشر و همچنین 40 نفر از مسلمانان صاحب نام این کشور علیه «وایلدرز»، به پلیس دانمارک شکایت کرده‌اند.

به گفته آنها، این مقام سیاسی با این کار خود علاوه بر توهین به اسلام و مسلمانان، قانون دانمارک مبنی بر آزادی دین و مبارزه با تبعیض نژادی را نقض کرده است.

دولت دانمارک با خاطر نشان کردن قضیه قتل «تئو ونگوک» و همچنین کاریکاتورهای ضد اسلامی یکی از نشریات دانمارکی، به «وایلدر» هشدار داده که پخش این فیلم خطر بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت.
 

منبع : سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo