شهید آوینی
 
تأكيد ‌آيت‌الله‌ مكارم شيرازی بر وحدت حوزه و دانشگاه
 آيت‌الله‌ مكارم شيرازی در ديدار با اعضای ستاد پنجمين هم‌انديشی وحدت حوزه و دانشگاه بر تشكيل بسيج اساتيد حوزه و دانشگاه تأكيد كرد.

به نقل از مركز خبر حوزه، ‌آيت‌الله مكارم شيرازی در جمع اعضای ستاد پنجمين هم انديشی وحدت حوزه و دانشگاه گفت: هرگاه نام بسيج و دانشگاه را در كنار هم می‌بينيم به آن افتخار می‌كنيم، زيرا دشمنان در تبليغات خود مدعی بودند سطوح بالای جامعه از بسيج بيگانه است و بسيج را اقشار سطح پائين جامعه تشكيل می‌دهند، ولی با حضور اساتيد بسيجی دانشگاه، دشمنان خلع سلاح شدند.

وی افزود: بسيج به معنای يكی از اصول عام اسلام است و در دنيای غرب چيزی به نام بسيج وجود ندارد و اگر اين تشكل نبود ما در جنگ شكست می‌خورديم، بسيج بايد در تمام جبهه‌های اقتصادی، سياسی، اجتماعی و فرهنگی به فعاليت خود ادامه دهد.

اين مرجع تقليد گفت: بسيج اساتيد دانشگاه، بسيار مسئله مهم و با ارزشی است، چون هدف‌گيری دشمن در درجه اول دانشگاه‌هاست و پست‌های كليدی كشور و نظام در دست دانشگاهيان است و اگر بتوانند رنگ اسلامی را از دانشگاه‌ها بگيرند به هدف خود رسيده‌اند.

وی ادامه داد: برنامه‌های دانشگاه بايد با قوت و قدرت پيش برود و نبايد حالت انفعالی به خود بگيريد بلكه در مقابل ارزش‌های ضد اسلامی حالت تهاجمی داشته باشيد و از كمی تعداد نهراسيد.

‌آيت‌الله‌العظمی مكارم شيرازی، يادآور شد: مسئله وحدت حوزه و دانشگاه بسيار مهم است و اين وحدت از قرن‌ها قبل وجود داشته و شيخ بهايی، هم عالم دينی بوده و هم عالم دانشگاهی و اين دو نهاد در هم ادغام بودند، ولی غربی‌ها آن را كاملا جدا كرده بودند و در زمان طاغوت اگر يك استاد دانشگاه نام خدا را می‌برد همه حوزويان خوشحال می‌شدند.

در ابتدای اين ديدار، «يعقوبی»، رئيس بسيج اساتيد كشور گفت: بسيج اساتيد با همكاری و يكپارچگی، حلقه‌های فرهنگی دين مبين اسلام را اعتلا می‌بخشند و اجازه نمی‌دهند محيط دانشگاه جولانگاه افكار غرب باشد.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo