شهید آوینی
 
آغاز جشنواره فيلم كوثر از حرم رضوی

سومين جشنواره فيلم كوثر امروز با حضور كاروان سينماگران، فيلمسازان و هنرمندان كشور در حرم مطهر امام رضا (ع) آغاز می‌شود.

سومين جشنواره فيلم كوثر، با شعار «تبيين جايگاه زن در سينما» امروز بعدازظهر با حضور كاروان هنرمندان، سينماگران و مسئولان و دست اندركاران برگزاری اين جشنواره، در بارگاه ملكوتی امام رضا(ع) و با زيارت حرم مطهر آن حضرت در مشهد آغاز به كار می كند.

حدود 500 تن از هنرمندان، سينماگران، بازيگران، كارگردانان، فعالان سينما و نمايندگان رسانه های گروهی همزمان با برگزاری جشنواره كوثر عازم شهر مشهد شده اند تا در جشن سينمايی كوثر حضور يابند.

277 فيلم سينمايی، ويدئويی، كوتاه، مستند، 135 ثانيه‌ای و نمايندگان آفريقای جنوبی، هلند، بلژيك، لبنان، سوئيس، يمن، فلسطين، تركيه، كويت، انگلستان، كانادا، بوسنی و هرزگوين، فرانسه، روسيه و هند در جشنواره حضور دارند.

جشنواره فيلم كوثر در مدت سه روز در پنج سالن سينمايی مجموعه سيمرغ و دو سالن سينمايی قدس شهر مشهد برگزار می‌شود.

چند برنامه جنبی شامل زيارت جمعی مرقد مطهر، ديدار از خانواده شهدا، ديدار و عيادت از آسايشگاه جانبازان و تجديد ميثاق و مودت با يادگاران هشت سال دفاع مقدس، ديدار از اماكن تاريخی و مذهبی شهر مشهد نيز در طول سه روز برگزاری جشنواره پيش بينی شده است.

گفتنی است سومين جشنواره فيلم كوثر كه به طور خاص با موضوع زنان برگزار می شود، به همت ستاد آيه‌های ايثار و تلاش و استانداری خراسان رضوی با همكاری معاونت امور سينمايی وزارت ارشاد از امروز تا 23 آذرماه در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود.

 

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo