شهید آوینی
 
مجمع نمايندگان طلاب و فضلای حوزه علميه قم آمادگی خود را برای تدوين طرح جامع حوزه اعلام كرد

مجمع نمايندگان طلاب و فضلای حوزه علميه قم به منظور تحقق بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان حوزوی، آمادگی خود را برای تدوين طرح جامع حوزه اعلام كرد.

مجمع نمايندگان طلاب و فضلای حوزه علميه قم با انتشار اطلاعيه‌ای، بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان حوزوی را مايه ژرف‌انديشی و تحول خواهی در حوزه علميه دانست.

اين تشكل حوزوی، تصريح كرده است، پاسخ‌گويی به نيازها و مقتضيات زمان، انتظارات مردم از روحانيت و افزايش چالش‌های فكری ـ عقيدتی و تكثير و ترويج شبهات فراوان، نيازمند سياست‌گذاری كلان و برنامه‌ريزی همه جانبه با تكيه بر فضلای خوش فكر و ژرف‌انديش به‌عنوان بدنه كارشناسی حوزه در كنار استوانه‌های علمی است.

مجمع نمايندگان طلاب و فضلا به‌منظور تحقق منويات رهبر انقلاب، پيشنهاد كرده است كه طرح نظام جامع حوزه به‌گونه‌ای تدوين شود كه جايگاه نهادهای گوناگون به‌درستی تبيين شود، همچنين سند چشم انداز 20 ساله تنظيم، خط مشی آينده حوزه ترسيم و امكان تحولات مثبت فراهم شود.

اين مجمع تشكيل كرسی‌های آزادانديشی و ساماندهی نهضت نرم‌افزاری و توليد علم، تفسير روز آمد از دين در بستر كتاب و سنت، بازخوانی و روزآمد كردن سنت‌های دينی و دفاع وحيانی و عقلائی از مفاهيم و مباحث دينی و پاسخ به پرسش‌های نو، با تكيه بر فقه جواهری و اجتهاد مستمر پويا را از اهداف خود عنوان كرد.

بازنگری در متون آموزشی، تحول در شيو‌ه‌ها و ابزارهای آموزشی و پژوهشی، اعطای مدارك مستقل و تشكيل مركز تربيت طلاب برای تبليغ در عرصة بين‌الملل از ديگر پيشنهادهای اين مجمع بود.

در پايان اين بيانيه تصريح شده است، مجمع نمايندگان طلاب و فضلای حوزه علميه قم به عنوان مجموعه‌ای كه قادر است افكار و برنامه‌های متعالی را به بدنه حوزه و روحانيت سراسر كشور ارائه كند، با ابتهاج فراوان از بيانات رهبر انقلاب آمادگی خود را برای تحقق آرمان‌ها و اهداف حضرت امام (ره) و عملياتی كردن منويات آن مرجع بزرگوار در كنار ديگر نهادهای حوزوی، اعلام می‌كند و می‌كوشد با درك درست از نظريات ايشان و تبيين و تبليغ آنها، اين رهنمودها را به گفتمان جاری حوزه‌ها تبديل كند و اطمينان می‌دهد كه همه توان خود را در اين راه به كار گيرد.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo