شهید آوینی
 
خطيب جمعه تهران اعتراف آمريكا را به شكست در پرونده هسته‌ای ايران، مصداق وعده قرآن دانست

امام جمعه موقت تهران، روند پرونده هسته‌ای كشورمان را كه منجر به اعتراف خود آمريكايی‌ها شده، مصداق آيات 16 و 18 سوره «انبياء» مبنی بر غلبه حق بر باطل عنوان كرد.

آيت‌الله محمد امامی كاشانی، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم اين هفته، با اشاره به اعتراف دستگاه‌های جاسوسی آمريكا به صلح‌آميز بودن پرونده هسته‌ای كشورمان گفت: آمريكا با شگردهای تبليغاتی گسترده‌ای كه عليه ايران داشت، حقيقت را كتمان می‌كرد.

وی افزود: از طرفی جمهوری اسلامی همواره بر صلح‌آميز بودن برنامه‌های هسته‌ای خود تأكيد داشته است؛ در اين هياهو، بايد يك دستی را ديد، كه همان دست خداست.
امام جمعه موقت تهران، روند پرونده هسته‌ای كشورمان را كه منجر به اعتراف خود آمريكايی‌ها شده، مصداق آيات 16 («وَمَا خَلَقْنَا السَّمَاء وَالْأَرْضَ وَمَا بَیْنَهُمَا لَاعِبِينَ» و آسمان و زمين و آنچه را كه ميان آن دو است به بازيچه نيافريديم)، و 18 («بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ وَلَكُمُ الْوَیْلُ مِمَّا تَصِفُونَ» بلكه حق را بر باطل فرو مى‏افكنيم پس آن را در هم مى‏شكند و بناگاه آن نابود مى‏گردد واى بر شما از آنچه وصف مى‏كنيد) سوره «انبياء» عنوان كرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به سخنان اخير كانديدای رياست جمهوی آينده آمريكا و سناتور اين كشور خطاب به بوش اشاره كرد و گفت: در اين سخنان وی به برخی مشكلات و واقعيات اين كشور، از جمله ‌پراكندگی نيروهای نظامی آنها اشاره كرده است.

جمهوری اسلامی همواره بر صلح‌آميز بودن برنامه‌های هسته‌ای خود تأكيد داشته است؛ در اين هياهو، بايد يك دستی را ديد، كه همان دست خداست.

امامی كاشانی اظهار داشت: اين سناتور خطاب به رئيس‌جمهور آمريكا گفته، واقعيت ديگر اين است كه شما با ملتی ( ايران) روبرو هستيد كه به دنبال رژيم خود هستند و نسبت به آن متعصبند و از طرف ديگر دارای نيروهای مسلح قوی و قدرتمندی است.

خطيب جمعه اين هفته تهران با اشاره به بخش‌های ديگری از اين سخنان، تأكيد كرد از نظر اين شخص، ولايت فقيه، مركز قدرت ايران است.

وی با نقل جمله ديگری ازاين سناتور خطاب به بوش، بدين مضمون كه حمله به مراكز هسته‌ای ايران، مصيبتی بزرگ برای آمريكاست، افزود: اين شخص در ادامه می‌گويد «اگر من رئيس‌جمهور آمريكا شوم، از ترك‌هايی (شكاف‌ها) كه در جامعه ايران و ملت‌های مسلمان وجود دارد، استفاده می‌كنم.»

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، منظور از ترك‌ها را اختلافات موجود در جامعه و جهان اسلام ذكر كرد و خطاب به مسلمانان گفت: بايد راه حق و راه خدا را برويم تا خدا نيز به ما كمك كند. به تقوا، استغفار و ترك گناه بيانديشيم، اگر راه خدا را برويم، ملت عزيرتر، مقتدرتر و بزرگ‌تر می‌شود. بدانيد دشمن می‌خواهد از اين ترك‌ها در بين مذاهب جعفری، شافعی، حنبلی ... استفاده كند.

آيت‌الله امامی كاشانی در بخش ديگری از خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران، با تشكر از رئيس‌ قوه قضاييه به دليل برگزاری اجلاس سران قوه‌ قضاييه بيش از 40 كشور اسلامی، يادآور شد: اجلاس بسيار خوب و ارزشمندی بود و اميداريم دنبال شود.

در سياست‌های غربی‌‌ها، حقوق مطرح نيست، آنها برای بشر حقوقی قائل نيستند، بلكه فقط برای خود حق قائلند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع شركت‌كنندگان در اين اجلاس و تأكيد ايشان نسبت به حقوق اسلام، اظهار داشت: هرچند امروز غربی‌ها هم حقوق دارند، ولی حقوق اسلام از نظر عمق، به هيچ‌وجه قابل مقايسه با حقوق‌های ديگر نيست و پيشرفته‌ترين حقوق‌هاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأكيد كرد: در سياست‌های غربی‌‌ها، حقوق مطرح نيست، آنها برای بشر حقوقی قائل نيستند، بلكه فقط برای خود حقوق قائلند.

خطيب جمعه اين هفته تهران زندان ابوغريب، مراكز شكنجه غربی‌ها، تهديدات آمريكايی‌ها و خون‌ريزی‌های آنها در سطح جهان را نماينده نوع تفكر و نگاه آنها به حقوق عنوان كرد.

وی توجه به اسلام، حقوق و فقه عميق اسلام، مخصوصا فقه شيعه را خواستار شد.

آيت‌الله امام كاشانی در ‌پايان خطبه دوم، 16 آذر، روز دانشجو و سالروز شهادت امام جواد (ع) را گرامی داشت.

بنابراين گزارش، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول، با اشاره به 25 ذيقعده، روز «دحو الارض» به بيان بخشی از جزئيات اين رويداد براساس آيات 30 تا 35 سوره «النازعات» ‌پرداخت.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام توضيح داد: گسترده شدن زمين از زير كعبه به معنای خلقت زمين نيست، بلكه به معنای آماده شدن زمين برای زندگی است و خود نشان از عظمت و محور بودن كعبه دارد.

خطيب جمعه اين هفته تهران، با اشاره به فضيلت‌های اين روز از جمله روزه گرفتن، ابراز داشت: هرگونه عبادت در راستای هدف دحو الارض و گستردگی زمين است؛ دحو الارض برای توجه كردن به زمين است.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo