شهید آوینی
 
يادواره شهدای ورزشكار سراسر كشور در تهران برگزار می‌شود

رئيس سازمان بسيج ورزش كشور، از برگزاری يادواره شهدای ورزشكار كشور كه عنوان‌های ملی، آسيايی و جهانی داشته‌اند، در تهران خبر داد.

سردار پاسدار «مجيد مشايخ» رئيس سازمان بسيج ورزش كشور، روز گذشته 13 آذرماه در نخستين يادواره شهدای كهگيلويه و بويراحمد، زنده نگه داشتن ياد و ادامه دهنده راه شهيدان را كمتر از شهيد شدن در عرصه جنگ ندانست و گفت: ورزشكاران ما در ميدان‌های نبرد با دشمنان خوب رزميدند و الگويی برای هميشه شدند.

وی اظهار كرد: ورزشكاران، مسئول هيئت رشته‌های مختلف ورزشی و تربيت بدنی بايد امروز بروند و همرزمان شهيد ورزشكار خود را بيابند و آنها را شناسايی، خاطرات آنها را ثبت و ضبط كنند و در ميدان جوانمردی و ورزش از آنها اقتدا كنند.

مشايخ تصريح كرد: ورزشكاران در رشته‌های مختلف ورزشی بايد با اقتدا از شهيدان امروز در ميدان‌های مختلف ورزشی، ورزش پهلوانی را به دنيا ترويج كنند.

از پنج سال گذشته تاكنون برای شناسايی شهيدان ورزشكار در سراسر كشور تلاش می‌شود و در همين راستا يادواره‌ها و جشنواره‌هايی برپا می‌شود تا از اين شهيدان كه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند درس گرفته شود.

وی افزود: بسيجيان، سربازان گمنام امام زمان (عج)، زمانی به جهبه‌های نبرد با دشمن اعزام می شدند، عنوانی در پشت نام آنها نبود و امروز بايد به عنوان الگو در حرفه‌های مختلف شناخته شوند و از آنها سرمشق گرفت.

مشايخ يادآورشد: از پنج سال گذشته تاكنون برای شناسايی شهيدان ورزشكار در سراسر كشور تلاش می‌شود و در همين راستا يادواره‌ها و جشنواره‌هايی برپا می‌شود تا از اين شهيدان كه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند درس گرفته شود.

وی ادامه داد: امام خمينی (ره) بنيانگذار كبير انقلاب اسلامی بسيج را شجره طيبه خواند و افتخار دارد كه يك بسيجی باشد و امروز نيز عظمت و عزت بسيج در همه عرصه ها به خوبی نمايان شده است و بسيچيان ورزشكار هم بايد جايگاه خود را در عرصه‌ها و ميدان های مختلف ورزش به دنيا و جهانيان نشان دهد.

رئيس سازمان بسيج ورزش كشور، ادامه داد: به زودی يادواره شهدای ورزشكار كه عنوان‌های ملی، آسيايی و جهانی داشته‌اند در تهران برپا می‌شود تا نوجوانان و جوانان ما درباره دفاع از تماميت ارضی، ارزش‌های دينی، دفاع از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های شهدا، ولايت و رهبری كه شهيدانمان جان در اين راه بزرگ باخته‌اند، سرمشق بگيرند.

در اين آئين سرهنگ پاسدار «عوض بزرگ‌زاده» رئيس بسيج ورزشكاران كهگيلويه و بويراحمد نيز ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدای ورزشكار استان گفت: بسيجيان نخبگان و الگوی رفتاری، گفتار و عملی جامعه هستند و چنانچه در مسير شهيدان و تعالی حركت كنند ديگران نيز از آنها تبعيت می‌كنند.

وی افزود: ورزشكاران ما آنهايی بودند كه دل از دنيا كندند و در ميدان جنگ قهرمان واقعی شدند.

نخبگان ورزشی بابد به شناخت گوهر وجودی خويش كه نعمتی بزرگ از سوی خالق است توجه خاص داشته و از آن حراست كنند و مستمر شكرگزار حضرت حق باشند تا در برابر لغزش‌ها و هوا و هوس مصون مانده و رو به نقصان نروند و مروج فرهنگ پهلوانی باشند

بزرگ‌زاده اظهار كرد: نخبگان ورزشی بابد به شناخت گوهر وجودی خويش كه نعمتی بزرگ از سوی خالق است توجه خاص داشته و از آن حراست كنند و مستمر شكرگزار حضرت حق باشند تا در برابر لغزش‌ها و هوا و هوس مصون مانده و رو به نقصان نروند و مروج فرهنگ پهلوانی باشند.

وی تصريح كرد: بايد جايگاه، شأن و رشادت‌های دوران دفاع مقدس كه يك فرهنگ ارزشی، دينی و الهی است به نسل‌های بعد منتفل شود و در اين راه بسيجيان ورزشكار نقش بسزايی دارند و انتظار می‌رود در عرصه‌های مختلف ورزشی در سطح ملی، كشوری و جهانی در اين مسير گام‌های اساسی برداشته و الگوی قهرمانی و پهلوانی و جوانمردی دنيا باشند.

منبع : خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo