شهید آوینی
 
جشن غدیر امسال در 14 کشور دنیا به‌صورت همزمان برگزار می‌شود

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر از برگزاری جشن دهه غدیر بصورت همزمان در 30 استان کشور و 14 کشور دنیا خبر داد.

حسن ملک محمدی در جلسه هماهنگی با مدیران استان مازندران در جمع ستاد کنگره بین‌المللی غدیر مازندران افزود: بر اساس هماهنگی به عمل آمده با وزارت کشور جشن غدیریه امسال در یک هزار و 16 شهر، 19 هزار بهیاری سراسر کشور، 70 هزار مسجد و 6 هزار امام زاده برگزار می‌شود.

وی کنگره بین‌المللی غدیر را که در مازندران برگزار می‌شود یکی از کنگره‌های بی‌نظیر در تاریخ بعد از انقلاب نام برد.
ملک محمدی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال اتحاد ملی، انسجام اسلامی بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی محور اتحاد ولایت است و ولایت نیز ریشه در غدیر امیرالمؤمنین دارد.

وی از حضور اندیشمندان خارجی نظیر محققان مذهبی کشور آمریکا،‌تونس، سوریه، چهار کشور آسیایی، ترکیه و آلمان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون از سراسر دنیا بر اساس فراخوان بین‌المللی 560 مقاله به دبیرخانه کنگره در مازندران ارسال شده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به اینکه در سال جاری کنگره‌های مشابه‌ای در استان هرمزگان و قم برگزار می‌شود گفت: کنگره‌ای که در مازندران برگزار خواهد شد از غنا و محتوای معنوی بالاتری برخوردار است.

ملک محمدی با تاکید بر این نکته که پایه‌گذار دهه غدیر کشور ‌مازندران بوده است اضافه کرد: استان مازندران استان ولایت‌مداری است که برگزاری این کنگره در شأن آن ترسیم شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از برنامه‌های جمعی این کنگره افزود: با همکاری خیران جهیزیه 200 نو عروس در استان نیز تهیه و هدیه خواهد شد.
ملک محمدی ادامه داد: 200 یتیم نیز تحت پوشش خدمات حمایتی قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در پایان خاطرنشان کرد: در دهه برگزاری کنگره غدیر 3 باب مدرسه بنام غدیر ساخته و 50 زندانی که انحراف اخلاقی و سیاسی ندارند نیز آزاد می‌شوند

منبع : سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo