شهید آوینی
 
تجليل از طلاب حافظ كل قرآن كريم

مراسم تجليل جمعی از طلاب حافظ كل قرآن عضو جامعه القرآن الكريم در مدرسه علميه المهدی(عج) قم برگزار شد.

به نقل از مركز خبر حوزه، در اين همايش حجت‌الاسلام و المسلمين «مولايی»، مدير امور مدارس حوزه علميه قم گفت: انسان‌ها دارای دو رويكرد مادی‌گرا و معناگرا هستند كه هر دو، نياز به ارزش سنجی دارند.

وی افزود: طلاب و روحانيون چون داعيه‌دار معنويت‌اند و می‌خواهند معناگرايی را در جهان تبليغ كنند بايد نماد ارزش سنجی معنوی باشند.

مولايی افزود: بايد روابط خود را با محيط پيرامون و معتقدات معنوی مشخص كنيم و تعريف ما از اشيا تعريف دينی باشد.

مدير مسئول هفته نامه افق حوزه، با اشاره به جايگاه قرآن در هدايت و رستگاری جامعه خاطرنشان كرد: در ارزش گذاری بايد قرآن را مورد توجه قرار دهيم، زيرا فاصله ما با خدا به اندازه فاصله ما با قرآن است.

وی با تأكيد بر پررنگ شدن نقش قرآن در مراكز علمی حوزه تأكيد كرد: نقش قرآن بايد در نظام آموزشی، تبليغی و پژوهشی حوزه‌های علميه ارتقا يابد و اين امر نياز به بسيج همگانی و حركت پويا و ريشه دار از سوی بزرگان حوزه دارد.

مدير مركز خبر حوزه ادامه داد: در بين حوزويان، بزرگانی با شناخت چالش‌ها و آسيب‌ها در صدد ترميم خلاءهای موجود در عرصه‌های علمی حوزه بودند و بهترين نمونه آن مرحوم ‌‌آيت‌الله‌العظمی «گلپايگانی» است كه در عصر خود موج قرآنی ايجاد كرد و امواج آن مجاری علمی كشور را تحت تأثير قرار داد.

منبع : قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo