شهید آوینی

 

تأسيس نخستين حوزه علميه شيعيان در كنيا

رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در كنيا از تأسيس نخستين حوزه علميه شيعيان به همت مجلس «القائم» در شهر «مومباسا» اين كشور خبرداد.

«علی باقری»، رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در كنيا در گفت‌و‌گوی تلفنی با اعلام اين خبر گفت: زمينی به مساحت سه هكتار در اطراف شهر مومباسا و در كنار دانشگاه «موئی» توسط يكی از بانوان خير كنيايی به‌منظور ساخت حوزه علميه جديد در اين شهر اهداءشده‌است.

باقری افزود: اين حوزه با حمايت جمهوری اسلامی ايران، علوم و معارف اسلامی را به خواهران و برادران مسلمان آموزش‌خواهد‌داد.

رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در كنيا با اشاره به ديدار خود از مراكز و مؤسسه‌های شيعی بخش‌های مختلف اين كشور افزود: در اين ديدار به همراه وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ايران ضمن آشنايی با فعاليت‌های دفتر مجلس القائم و مسجد خوجه‌های اثنی‌عشری با مسئولان آن‌ها گفت‌و‌گوهايی انجام‌شد.

وی به نقل از «عيسی ماجنگو»، عضو مجلس القائم شهر ناكورو درباره مجلس القائم و فعاليت‌های آن گفت: اين مجلس چهارسال پيش با حفظ شعائر اهل‌ بيت(ع) و با همكاری گروهی از شيعيان ناكورو تأسيس‌شد.

علی باقری گفت: اين مجلس كه در كتابخانه‌ آن دوره‌های هفتگی ويژه احكام و معارف اسلامی برگزار‌می‌‌شود، شاهد فعاليت‌‌های تبليغاتی از سوی علمايی همچون «شيخ سليمان» از مبلغان مدرسه اميرالمؤمنين مومباسا است.

علی باقری در جمع هيأت مديره شيعيان بخش‌های مختلف كنيا طی سخنانی، ضمن ابراز قدردانی از اقدامات خداپسندانه اعضای مجلس القائم، آن‌ها را پيشتازان عملی منتظران حضرت ولی عصر(عج) توصيف‌‌كرد.

منبع : خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo