شهید آوینی

 

نمای حرم مطهر رضوی از هر زمان دیگری مناسب‌تر شده است

شهردار منطقه‌ی ثامن مشهد گفت: بلندمرتبه‌سازی‌های انجام‌شده در خیابان آیت‌الله شیرازی براساس ضوابط صورت گرفته‌اند.

امیر مهریزی ثانی اظهار داشت: همه‌ی شهرها برای ساخت‌وساز در اطراف بناهای فرهنگی و آثار تاریخی، ضوابط خاصی را اعمال می‌کنند و ساخت‌وسازهای صورت‌گرفته در خیابان شیرازی مشهد نیز بر همین اساس انجام شده‌اند.

وی با بیان این‌که ضوابط شهرسازی در اطراف حرم مطهر رضوی به تصویب مراجع قانونی رسیده است، ادامه داد: این ضوابط با حضور نمایندگان آستان قدس رضوی، دولت و شهرداری مشهد تدوین شده و نظرات همه‌ی نهادهای ذی‌نفع در این ضوابط اعمال شده‌اند.

او با تاکید بر این‌که در صورت دیدن تخلف در ساخت‌وسازهای اطراف، شهرداری ثامن برخورد شدیدی با سازندگان خواهد داشت، بیان کرد: شهرداری ثامن حتا در صورت بی‌توجهی به ضوابط نیز پاسخگو خواهد بود.

شهردار منطقه‌ی ثامن مشهد با اشاره به این‌که این شهرداری به‌دلیل قرار داشتن حرم مطهر رضوی در این منطقه، در دادن تراکم دقت بیشتری می‌کند، اظهار داشت: اکنون سقف ارتفاع در محدوده‌ی اطراف حرم، 12 طبقه از سطح زمین است و هیچ‌یک از ساختمان‌های احداث‌شده و درحال احداث، از این سقف تجاوز نکرده‌اند.

مهریزی افزود: خوشبختانه اکنون با توجه به هفت متر عقب‌نشینی ساختمان و تعریض معبر خیابان شیرازی، نمای حرم مطهر رضوی در این خیابان از هر زمان دیگری مناسب‌تر شده است.

وی با اشاره به این‌که شهرداری ثامن تنها منطقه‌ی شهرداری است که واحد سیما در طراحی شهری را ایجاد کرده است، گفت: در منطقه‌ی ثامن، طراحی ساخت‌وسازها طبق نظر مشاوران صورت گرفته است و حتا بسیاری از ساختمان‌ها برای تناسب با محیط تغییر کرده‌اند.

شهردار منطقه‌ی ثامن مشهد اضافه کرد: در این منطقه، تمام حقوق شهروندان در ضوابط شهرسازی، برای ساخت‌وسازها درنظر گرفته شده‌اند.
 

منبع :سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo