شهید آوینی
 
همايش ملی پژوهش‌های قرآنی در اصفهان برگزار می‌شود

دومين همايش ملی پژوهش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه و طرح حمايت از كتب و پايان‌نامه‌های ميان‌رشته‌ای برگزار می‌شود.

دومين همايش ملی پژوهش‌های قرآنی شامل رشته‌های قرآن، ادب و هنر قرآن، اقتصاد قرآن، جامعه‌شناسی، قرآن و حقوق، قرآن و روانشناسی و علوم تربيتی، قرآن و طب، قرآن و علوم‌طبيعی، قرآن و كلام فلسفه، قرآن و مديريت و علوم سياسی است.

همايش ملی پژوهش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه، با هدف تحقق جنبش نرم‌افزاری، گسترش تحقيقات ميان‌رشته‌ای در حوزه قرآن كريم و ارتباط مؤثر حوزه و دانشگاه با عضويت ده‌ها نهاد و سازمان از جمله مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه‌های مرتبط و بسياری از دانشگاه‌ها و مراكز حوزوی كشور تشكيل شده است.

دومين همايش ملی در زمستان امسال نيمه‌دوم بهمن‌ماه برگزار می‌شود، بر اين اساس و به استناد تبصره 6 و 11 بند 2، سند همايش ملی مصوب سازمان‌های عضو ستاد عالی و در راستای ترويج و اشاعه آموزه‌های قرآنی، دبيرخانه همايش، حمايت خود را از كتب و پايان‌نامه‌هايی كه در موضوعات عام نه‌گانه همايش تدوين می‌شود، اعلام كرد.

هدايای اين همايش به اساتيد، دانشجويان دكتری و ارشد كه كتاب يا پايان‌نامه آنها مراحل ارزشيابی را طی كند، مزايا و جوايز ذيل تعلق خواهد گرفت.

چاپ كتاب و پايان‌نامه، پرداخت حق‌التأليف كتاب و كمك هزينه پايان‌نامه و هدايای ارزنده ديگر همچون كمك هزينه حج عمره، سفرهای علمی خارج از كشور و سكه بهار آزادی است.

همچنين پژوهشگران برای آشنايی با عناوين جزئی‌تر موضوعات، می‌توانند به پايگاه اينترنتی www. quran researchs.org مراجعه كنند.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo