شهید آوینی

 

فرانسوی‌ها بهترين و انگليسی‌ها بدترين ديدگاه را نسبت به مسلمانان اروپا دارند

نظرسنجی جديد روزنامه فاينشيال تايمز نشان می‌دهد كه فرانسوی‌ها در بين كشور‌های غربی و اروپايی بهترين و انگليسی‌ها بدترين برخورد را با مسلمانان دارند.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی اسلام‌آن‌لاين، نتايج نظرسنجی فاينشيال تايمز كه با حضور 6398 نفر از شش كشور غربی انجام شد، نشان می‌دهد كه بسياری از فرانسوی‌ها با ازدواج فرزندانشان با مسلمانان موافق هستند و با مسلمانان سازگارترند.

فرانسوی‌ها در اين نظرسنجی براين باورند كه مسلمانان اين كشور قربانی تعصبات و انتقادات غيرمنصفانه هستند.

«پاترك والی»، استاد سياسی دانشگاه پاريس دراين نظرسنجی با اشاره به اين كه مسلمانان بيش از شش ميليون نفر از كل جمعيت كشور فرانسه را تشكيل می‌دهند، گفت: ائتلاف فرهنگی در كشور فرانسه بسيار واضح است.

نتايج نظرسنجی فاينشيال تايمز همچنين از ديدگاه مغرضانه انگليسی‌ها نسبت به مسلمانان خبر می‌دهد. اين نظرسنجی نشان می‌دهد كه بسياری از بريتانيايی‌ها مسلمانان را تهديدی برای امنيت ملی اين كشور می‌دانند. اين در حالی است كه مسلمانان نزديك به دو ميليون نفر از كل جمعيت انگلستان را تشكيل می‌دهند.

59 درصد از پاسخ‌دهندگان انگليسی بر اين باورند كه انگليسی بودن و مسلمان بودن در كنار هم امكان‌پذير است كه اين آمار نسبت به آمار موجود در كشورهای فرانسه، آلمان، اسپانيا، ايتاليا و آمريكا كمتر است.

52 درصد از بريتانيايی‌ها نيز يك حمله تروريستی بزرگ را در 12 ماه آينده در اين كشور پيش‌بينی می‌كنند.

نظرسنجی فاينشيال تايمز همچنين نشان می‌دهد كه سوءظن ها نسبت به مسلمانان در آمريكا و ديگر كشورهای اروپايی از شدت كمتری برخوردار است.

در آمريكا كه مسلمانان شش تا هفت ميليون از جمعيت را تشكيل می‌دهند، 21 درصد از پاسخ‌دهندگان مسلمانان را تهديدی برای اين كشور می‌دانند و 40 درصد از آنها مخالف ازدواج فرزندانشان با مسلمانان هستند.

دراسپانيا كمتر از يك چهارم از پاسخ‌دهندگان مسلمانان را تهديدی برای اين كشور می‌دانند و اين درحالی است كه يك پنجم از اسپانيايی‌ها مخالف ازدواج فرزندانشان با مسلمانان هستند.

در انتهای نتيجه اين نظرسنجی آمده است، 46درصد از پاسخ‌دهندگان انگليسی معتقدند كه مسلمانان دارای قدرت سياسی گسترده‌ای هستند؛ اين درحالی است كه يك سوم از ايتاليايی‌ها و آلمانی‌ها، كمتر از يك چهارم از اسپانيايی‌ها و يك پنجم از آمريكايی با نظر انگليسی‌ها موافق هستند.
 

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo