شهید آوینی

 

 مراسم گرامي‌داشت ياد و خاطره شهيد سرلشگر خلبان عباس بابايي در قزوين برگزار مي‌شود  

همزمان با بيستمين سالگرد شهادت سرلشگر خلبان عباس بابايي،مراسم ويژه‌اي در قزوين با حضور امير سرتيپ خلبان دكتر احمد ميقاني فرمانده نيروي هوايي ارتش و جمعي از خلبانان و كاركنان نيرو برپا مي‌شود.
همزمان با بيستمين سالگرد شهادت سرلشكر خلبان عباس بابايي مراسم ويژه‌اي شامل برگزاري نمايشگاهي از تصاوير و آثار شهيد بابايي كه توسط همرزمان وي در نيروي هوايي تهيه شده، برگزاري جلسات مذهبي و برپايي صبحگاه مشترك از جمله برنامه‌هاي بزرگداشت سرلشگر خلبان عباس بابايي است تا رشادت‌هاي او هيچگاه از ياد نرود.
به گزارش روابط عمومي نهاجا،شهيد سرلشگر خلبان عباس بابايي در سال 1329 در شهرستان قزوين ديده به جهان گشود. دوره ابتدايي را در دبستان "دهخدا" و دوره متوسطه را در دبيرستان "نظام وفا" قزوين گذراند. در سال 1348 در حالي كه در رشته پزشكي پذيرفته شده بود،‌ داوطلب تحصيل در دانشكده خلباني نيروي هوايي ارتش شد.

پس از گذراندن دوره آموزشي مقدماتي خلباني، جهت تكميل دوره به كشور آمريكا اعزام گرديد. در اين مدت، دوره آموزشي خلباني هواپيماي شكاري را با موفقيت به پايان رساند و پس از بازگشت به ايران، در سال 1351، با درجه ستوان دومي در پايگاه هوايي دزفول مشغول به خدمت شد. همزمان با ورود هواپيماهاي پيشرفته F14 به نيروي هوايي، شهيد بابايي در دهم آبان ماه 1355، براي پرواز با اين هواپيما انتخاب شد و به پايگاه هوايي اصفهان انتقال يافت.

پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، وي گذشته از انجام وظايف روزانه، به عنوان سرپرست انجمن اسلامي پايگاه هوايي اصفهان به پاسداري از دستاوردهاي انقلاب پرداخت.

شهيد سرلشگر عباس بابايي در هفتم مردادماه 1360 از درجه سرواني به سرهنگ دومي ارتقا پيدا كرد و به فرماندهي پايگاه هشتم اصفهان برگزيده شد.

وي در نهم آذرماه 1362، ضمن ترفيع به درجه سرهنگ تمامي، به سمت معاونت عمليات فرماندهي نيروي هوايي منصوب گرديد و به ستاد فرماندهي در تهران عزيمت كرد.

سرانجام در تاريخ هشتم ارديبهشت ماه 1366 به درجه سرتيپي مفتخر شد و در مردادماه سال 1366 برابر روز عيد قربان در حين عمليات برون مرزي به شهادت رسيد.

شهيد سرلشگر خلبان عباس بابايي در هنگام شهادت 37 سال داشت. از او يك فرزند دختر به نام سُلما و دو فرزند پسر به نام‌هاي حسين و محمد به يادگار مانده است
 

منبع : سایت ساجد

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo