شهید آوینی
<

 

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: فتاوای مفتی ‌های وهابی در مورد عتبات عالیات خدمت به اشغالگران است

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیانیه‌ای فتاوای مفتي‌های وهابی در مورد تخریب عتبات عالیات را اقدامی بر خلاف مصالح امت اسلامی و خدمت به اشغالگران دانست که عده ای عالم نما بدون توجه به عواقب وخیم آن، آن را صادر کرده اند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این بیانیه تصریح كرد: فتوای مفتیان وهابی فتنه‌گرا و تهدید آنان به تخریب اماكن مقدس در عراق از اقدامات جنون‌آمیزی است كه عده‌ای عالم‌نما و نادان بدون توجه به عواقب وخیم آن صادر كرده‌اند.

در این بیانیه آمدهاست: صدور چنین فتاوایی در این زمان كه امت اسلامی به ویژه ملت مظلوم عراق بیش از هر زمان دیگر نیاز به وحدت و انسجام دارند، اقدامی برخلاف مصالح امت اسلامی است كه جز ایجاد بحران در جهان اسلام، خدمت به اشغالگران عراق و بهانه‌ای برای استمرار حضور نامشروع آنان در این سرزمین اسلامی نتیجه‌ای دیگر دربر نخواهد داشت.

در بخش دیگر بیانیه آمده است: هتك حرمت به مرقد اهل بیت (ع) اگر زمانی اتفاق بیفتد همانگونه كه در فاجعه اسفناك حرمین شریفین عسگریین در سامرا شاهد بودیم، آتش جنگ و خونریزی را در عراق تشدید كرده و دامنه آن را به تمامی كشورهای اسلامی گسترش خواهد داد.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن محكوم ساختن شدید این فتاوای جاهلانه از علمای اسلامی در سراسر جهان اسلام مخصوصاً عالمانه راستین و مفتیان متعهد و نیز از دولتمردان عربستان سعودی و كویت خواستار است تا قبل از آنكه آتش فتنه دامن آنان را گرفته و جهان اسلام را وارد مرحله‌ای بحراني‌تر از گذشته كند، با محكومیت آن و جلوگیری از این نوع اقدامات متعصبانه، جاهلانه به وظایف دینی و شرعی خود عمل كرده و با مواخذه این به اصطلاح مفتیان حسن نیت خود را به جهان اسلام ثابت نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo