شهید آوینی
<

 

اعتصام به قرآن، از گروه حزب‌الله لبنان، يك امت ساخت

اعتصام به قرآن، از گروه حزب‌الله لبنان، يك امت ساخت و قرآن، حامی اين امت در سخت‌ترين شرايط جنگ بود.

عبدالعلی توكلی، تحليل‌گر و مسئول ارتباطات و روابط عمومی موسسه تحقيقات و پژوهش‌های سياسی علمی ندای زيتون، گفت: برهه حساس و تأثيرگذار در پيروزی حزب‌الله، لحظه فرياد «لبيك يا حسين» از حنجره سيد حسن نصرالله بود.

وی ادامه داد: هر شيعه‌ای كه اين ندا را می‌شنيد، تمام وجودش لبيك می‌گفت. اين گروه كه نه طمع قدرت دارد و نه مال، تنها برای دستيابی به اهداف الهی خود جهاد می‌كند و به فكر تصحيح ساختار لبنان است، يادآور خروج ابا عبدالله از مكه برای اصلاح در امت جد ايشان است.

تحليل‌گر و مسئول ارتباطات و روابط عمومی موسسه تحقيقات و پژوهش‌های سياسی علمی ندای زيتون اذعان كرد: حزب‌الله به‌دنبال اصلاح در جامعه لبنان است و اين، همان تفكر اصلاح‌گرايانه اباعبدالله است.

وی اظهار داشت: آنچه در قدرت حزب‌الله می‌بينيم، تفكر شهادت‌طلبی اين نيروهاست و اينكه حزب‌الله، با ندای «لبيك يا حسين»، بدنبال ادای تكليف است نه پيروزی. نصرت خداوند، به خاطر ادای تكليف، نصيب حزب‌الله شد.

سفير سابق ايران در تانزانيا گفت: اگر شمايی از اين جنگ را تصور كنيم، به ياد كربلا خواهيم افتاد. آن زمان كه موشك‌باران لبنان شروع می‌شود اسراييلی‌ها فرار می‌كنند، چون باور ماندن ندارند، اما در بمباران قانا، آن خانم و آقا را در كنار سيدحسن نصرالله می‌بينيم و اين همان صحنه‌ای است كه در هنگام وداع ابا عبدالله(ع) و تاكيد اصحاب به ماندن در كنار سيد‌الشهدا(ع) می‌بينيم.

وی مقاومت حزب‌الله را از آثار حماسه عاشورا دانست و اظهار داشت: مردم لبنان، علی‌رغم كشته‌هايی كه داده‌اند باز هم بر سر اعتقادات خود می‌ايستند، اما از رسانه‌های صهيونيستی شنيديم كه پيرزن اسراييلی می‌گفت: ما از آن طرف دنيا آمده‌ايم كه امنيت داشته باشيم و اگر قرار نيست امنيت باشد می‌رويم.

مسئول جنگ روانی نيروی زمينی سپاه در دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به اين تفاوت‌ها، آثار حركت قرآنی در رفتار حزب‌الله و آثار حركت يزيدی در سپاه صهيونيسم كاملا مشهود است. و شايد با كمی دقت، مصداق آيه «هَذَا یُمْدِدْكُمْ رَبُّكُم بِخَمْسَةِ آلافٍ مِّنَ الْمَلآئِكَةِ مُسَوِّمِينَ» را بتوان در اين جنگ ديد.

توكلی افزود: اسراييل، عادت به جنگ 3 تا 6 روزه داشت، ولی حزب‌الله، بعد از 33 روز اعلام كرده بود كه ما قادر به ادامه جنگ هستيم و اين طولانی‌شدن جنگ، برای اسرائيل فرسايشی سخت بود.

مسئول ارتباطات و روابط عمومی موسسه تحقيقات و پژوهش‌های سياسی علمی ندای زيتون با بيان اينكه اسرائيل قدرت چهارم نظامی در دنياست، اذعان كرد: اگر نبود خلوص نيت حزب‌الله در اين جنگ، به پيروزی نمی‌رسيدند.
رايزن سابق ايران در برزيل و سومالی گفت: آيه‌ «وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَكِنَّ اللّهَ رَمَى» در اين جنگ مصداق يافت. آنگاه كه می‌شنيديم تانك‌های مركاوا و ناوچه‌های اسرائيلی يكی پس از ديگری منهدم می‌شوند.

مسئول جنگ روانی نيروی زمينی سپاه در دفاع مقدس اظهار داشت: اعتصام به قرآن، از گروه حزب‌الله يك امت ساخت و قرآن، حامی اين امت در سخت‌ترين شرايط جنگ بود.

وی با بيان اينكه تصور به زانو درآمدن اسرائيل در منطقه محال بود اذعان كرد: ولی امروز، اين هيمنه پوشالی ازبين‌رفته و آسيب‌پذيری اسرائيل، مشهود شده است.

توكلی ادامه داد: بعد از جنگ 1967، سياستمداران گفتند ما می‌آييم جلو و ارتش برود پشت اما اخيرا،ً در كشورهای معتقد منطقه، اين صحبت مطرح شده كه از سياستمداران ما كاری برنمی‌آيد و اسرائيل نابودی‌پذير است و می‌شود با حمله نظامی از دامنه تجاوزات اسرائيل كاست.

وی اظهار داشت: الان تصور كار سياسی با اسراييل وجود ندارد و اعتقادات نظامی‌گری درحال گسترش است. نتانياهو رسما خطر مواجه اسراييل را نظامی‌گری اسلامی اعلام كرده است. اين تصور نشان می‌دهد كه نظامی‌گری پرو سه جديد منطقه عليه اسرائيل است.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایرانی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo