شهید آوینی
<

 

 مولانا؛ پرمخاطب‌ترين شاعر در آمريكای 2006

 رايزن فرهنگی ايران در بلگراد گفت: سال گذشته كتاب مولانا در زمينه‌ی شعر، پرفروش‌ترين كتاب در كشور آمريكا بود كه نشانه‌ی‌ علاقه‌ی وافر مردم به معنويت و فرهنگ شرقی است.

به نقل از اداره‌ی كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم اختتاميه‌ی دانش‌آموختگان زبان فارسی رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در بلگراد با حضور زبان‌آموزان، اعضای انجمن دوستی صربستان و ايران، تعدادی از ايرانيان مقيم و كاركنان نمايندگی‌های ايران در بلگراد برگزار شد.

در ابتدای مراسم، سيدمرتضی ميرحيدری ـ سفير كشورمان ـ از تلاش استادان و دست‌اندركاران برنامه‌ی آموزش زبان فارسی كه مجدّانه در تعليم و توسعه‌ی فرهنگ و ادبيات ايران‌زمين تلاش می‌كنند، تقدير و همچنين از ابراز علاقه و تلاش زبان‌آموزان و پيشرفت چشم‌گير آنان قدردانی كرد.

وی افزود: فراگيران زبان فارسی، با يادگيری خود، پلی فرهنگی بين ايران و صربستان ايجاد می‌كنند، كه برای توسعه‌ی روابط دو كشور حايز اهميت است و جای قدردانی دارد.

در ادامه‌ی مراسم «مهرداد آگاهی» رايزنی فرهنگی كشورمان با يادآوری هشتصدمين سالگرد تولد مولانا گفت: غنای فرهنگی و ادبی مشرق‌زمين، خصوصاً ايران، نظر بسياری از مردم را به خود جلب كرده است؛ به‌همين دليل سال گذشته كتاب مولانا در زمينه‌ی شعر، پرفروش‌ترين كتاب در كشور آمريكا بود كه نشانه‌ی‌ علاقه‌ی وافر مردم به معنويت و فرهنگ شرقی است.

وی در ادامه گفت: در دنيای مدرن امروزی نياز معنوی عموم مردم باعث می‌شود آن‌ها به شعر و ادب و فرهنگ شرقی رجوع روزافزونی داشته باشند و در اين ميان، زبان كه پل ارتباطی انتقال فرهنگ‌هاست، بيش‌تر مدّ نظر قرار می‌گيرد.

رايزنی فرهنگی ايران در بلگراد با تشكر از زبان‌آموزان، اظهار اميدواری كرد كه بتوانيم هرچه بيشتر در راه توسعه‌ی زبان و ادبيات فارسی گام برداريم و اضافه كرد: ما امسال برای نخستين‌بار دو نفر از زبان‌آموزان را كه از همين دوره‌ها دانش ‌آموخته‌اند، به‌عنوان مدرّس به‌كار گرفتيم كه نتايج مثبتی در تشويق ديگر زبان‌آموزان داشت.
رايزن فرهنگی ايران در بلگراد:
در دنيای مدرن امروزی نياز معنوی عموم مردم باعث می‌شود آن‌ها به شعر و ادب و فرهنگ شرقی رجوع روزافزونی داشته باشند و در اين ميان، زبان كه پل ارتباطی انتقال فرهنگ‌هاست، بيش‌تر مدّ نظر قرار می‌گيرد

در ادامه‌ی‌ برنامه از «ميلنا رويايی» كه از پيش‌كسوتان تدريس زبان و ادبيات فارسی در صربستان است، تقدير شد.

وی از سال 1369 ـ پس از تأسيس رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در بلگراد ـ تا كنون حدود 16 سال سابقةه‌ی تدريس دارد.

همچنين در ادامه‌ی‌ مراسم به 14 نفر از زبان‌آموزان كه با موفقيت، دوره را به‌پايان رسانده‌اند، ديپلم پايان دوره در سطح پيشرفته اهدا و از نفرات برگزيده تقدير ويژه شد.

همچنين سه نفر از برترين زبان‌آموزان اين دوره برای شركت در دوره‌ی تكميلی آموزش زبان فارسی اوّل مردادماه سال جاری عازم تهران می‌شوند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایرانی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo