شهید آوینی
<

 

تحقق «وحدت ملی و انسجام اسلامی» محور فعاليت‌ هسته‌های فرهنگی جوان قرارگرفت

 رئيس اداره فرهنگی اداره‌كل تبليغات اسلامی قم تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی را محور فعاليت‌ هسته‌های فرهنگی جوان در اين استان دانست.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمين «محمود نجاريان‌زاده» رئيس اداره فرهنگی اداره‌كل تبليغات اسلامی استان قم  با بيان اين مطلب گفت: با توجه به اينكه امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌ نام سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» نامگذاری شده است محور برنامه‌های فرهنگی و دينی اين اداره‌كل نيز تحقق اين شعار است.

وی افزود: از جمله برنامه‌هايی كه در آن به وحدت ملی و انسجام اسلامی تأكيد شده طرح اوقات فراغت تابستانی است كه در قالب هسته‌های فرهنگی جوان و بوستان معرفت به اجرا درآمده است.

نجاريان‌زاده تصريح كرد: يكی از برنامه‌های اين اداره ‌كل برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برپايی كارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی است كه طی آن شناخت الگو، آيين دوست‌يابی، ارتباط‌گيری، تقويت روابط اجتماعی، آسيب‌های روابط جوانان از جمله محورهای مورد بررسی تعيين شده است.

وی تأكيد كرد: در اين كارگاه آموزشی كارشناسان به بررسی اين محورها از ديدگاه قرآن و عترت و نهج‌البلاغه می‌پردازند.

رئيس اداره فرهنگی اداره‌كل تبليغات اسلامی استان قم در ادامه گفت:‌ برگزاری سلسله گفتمان‌های دينی با محوريت دين و قرآن از ديگر برنامه‌های اين اداره‌كل در راستای غنی‌سازی طرح اوقات فراغت است كه طی آن كارشناسان حوزه دين به بحث و گفت‌وگو درباره شبهات مطرح شده از سوی جوانان می‌پردازند.
رئيس‌اداره‌فرهنگی‌اداره‌كل‌تبليغات‌اسلامی‌استان‌قم:
برگزاری نشست‌‌های دينی در قالب هسته‌های فرهنگی جوان از ديگر برنامه‌های اين اداره‌كل است كه در آن به موضوع‌هايی همچون راه‌های دست‌يابی به وحدت ملی، موانع اتحاد و انسجام اسلامی و شناخت سيره و روش ائمه (ع) پرداخته می‌شود

وی افزود: «زن و فمنيست»، «حضور زنان در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی» و «حضور اجتماعی زنان و منافات آن با دين‌داری» از جمله مباحثی است كه در گفتمان‌های دينی ويژه دختران مطرح می‌شود.

نجاريان‌زاده تأكيد كرد: برگزاری نشست‌‌های دينی در قالب هسته‌های فرهنگی جوان از ديگر برنامه‌های اين اداره‌كل است كه در آن به موضوع‌هايی همچون راه‌های دست‌يابی به وحدت ملی، موانع اتحاد و انسجام اسلامی و شناخت سيره و روش ائمه(ع) پرداخته می‌شود.

وی يادآوری كرد:‌ فعاليت هسته‌های فرهنگی جوان كه از 10 تيرماه آغاز شده است تا 27 مردادماه سال جاری ادامه خواهد يافت و در اين مدت به منظور بررسی و ارزيابی عملكرد مربيان اين دوره‌های آموزشی و نيز تجليل از آنها مراسمی برگزار و طی آن از مربيان برجسته و موفق قدردانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایرانی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo