شهید آوینی
<

 

 فضای رسانه‌های دیجیتال میدانگاهی برای تقویت معارف دینی است

 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فضای رسانه‌های دیجیتال میدانگاهی برای تقویت معارف دینی و اعتقادی است كه پیشاپیش جلوه‌های آن را در نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال شاهدیم.

 محمد حسین صفارهرندی  در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در تالار وحدت تهران كه با حضور پرویز داوودی، معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: دولت نهم از فعالیتهایی نظیر رسانه‌های دیجیتال كه بیشتر جوانان در آن حرف برجسته را مي‌زنند، حمایت مي‌كند زیرا دولت معتقد به میدان دادن به جوانان است.
وی اضافه كرد: البته در این عرصه نیز افراد پیشكسوت و معمری هم هستند كه جوانان ما نیازمند كسب تجربه از آنها هستند ولی در مجموع شاهد پر شور حضور جوانان و گاه نوجوانان در عرصه خلاقیت این رسانه‌ها هستیم كه گاه اعجاب آور و شگفتی آور است.
وی گفت: فضای دیجیتال نمادی از فضای مجازی این دنیا در مقایسه با دنیای حقیقی است، این فضای مجازی كه در آن جریان مادی غالب است، ما را به شناخت آسانتر دنیای حقیقی در مقایسه با دنیای مجازی نزدیكتر مي‌كند.
صفار هرندی افزود: فضای رسانه‌های دیجیتال میدانگاهی برای تقویت معارف دینی و اعتقادی و باورهایی است كه انتظار آن را داریم، این نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتالی بود كه در سطح كنونی خودش برگزار شد اما بشارتهای بزرگ و بلندی را برای آینده پر خیر و بركت در عرصه رسانه‌های دیجیتال تقدیم جامعه ایرانی كرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه كرد: نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال كه 24 تا 31 اردیبهشت در محل نمایشگاههای بین المللی برگزار شد، مقدمه‌ای برای خیز علمی در حوزه رسانه‌های دیجیتال در كشور است اما متاسفانه مردم دیر از این نمایشگاه با خبر شدند به همین علت زمانی شاهد ازدحام مردم در این نمایشگاه بودیم كه روزهای پایانی آن بود.
وی گفت: با برگزاری نمایشگاه و در كنار آن جشنواره رسانه‌های دیجیتال، قدمهای اساسی برای بومی سازی شكل و محتوای رسانه های دیجیتال برداشته شد و ما امید آن داریم كه در آینده نزدیك به استقبال اعجاب آفرینی فرزندان این مرز و بوم در عرصه رسانه‌های دیجیتال برویم.
نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال و نرم افزارهای چند رسانه‌ای در چهار بخش اصلی بسته‌های نرم افزاری چند رسانه‌ای، پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها، بازی های رایانه‌ای و نرم افزارهای تلفن همراه برگزار شد.
بیشترین آثار رسیده به این جشنواره در عرصه نرم افزارهای چند رسانه‌ای با دو هزار اثر رسیده بود و بعد از ‌آن نیز تعداد آثار رسیده در بخش پایگاههای اینترنتی با 465 اثر رسیده بیش از بقیه بخش‌ها بود.
برندگان اصلی این جشنواره كه لوح یاد بود و جایزه خود را از دست معاون اول رئیس جمهوری دریافت كردند، شامل سید محمد نبی هاشمی برای نرم افزار "باغ آیه های جزء سی"، علیرضا طالب زاده برای نرم افزار "دائره المعارف عترت و معصومین"، سید علی شبیری برای نرم افزار "شكوفه،‌نماز برای كودكان و قرآن برای نوجوانان و جوانان" بودند كه مربوط به بخش نرم افزارهای چند رسانه‌ای بود.
همچنین محمدرضا طلایی برای نرم افزار "درج 3 "و محسن احمدی برای نرم افزار "ایران زمین" در این بخش برگزیده شدند.
در بخش نرم افزارهای تلفن همراه نیز میثم اتفاق برای نرم افزار "دیوان حافظ و شاهنامه فردوسی" و عباس حاج تقی زاده برای نرم افزار "موذن همراه، نور الطریق و جامع الفتاوا" در این بخش برگزیده شدند.
همچنین امیر حسین سلام زاده برای ساخت بازی رایانه‌ای "سفرهای ایرانگردی پویا و خپل" ، محمد بیك مولایی برای ساخت بازی كامپیوتری "حسنی و لوبیای سحر آمیز"، پویا دادگر برای ساخت بازی یارانه‌ای "پایان معصومیت"، نادر لطفی برای بازی "سرزمین گمشده" و علیرضا طالب پور برای ساخت بازی رایانه‌ای "نجات بندر" در بخش بازي‌های رایانه‌ای انتخاب شدند.
در بخش پایگاه‌های اینترنتی فرهنگی نیز آقای منصور امینی برای ایجاد "مركز اطلاع رسانی شهید آوینی"، مسعود كیان برای ایجاد پایگاه جست و جوگر "شیعه" و علیرضا طالب پور برای ایجاد پایگاه اینترنتی "تبیان" به عنوان برگزیدگان اصلی این جشنواره معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo