شهید آوینی
<

 

اعتكاف امسال نیاز به ثبت‌نام ندارد

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی استان كرمان گفت: مراسم اعتكاف امسال به صورت آزاد و بدون ثبت‌نام برگزار می‌شود و این سازمان از تهیه‌ی غذای معتكفان معذور است.

حجةالاسلام و المسلمین «دهقان»، سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی استان كرمان، ضمن اعلام این خبر گفت: مشكلات ناشی از ثبت‌نام و تهیه‌ی غذای معتكفان كه در سال‌های گذشته پیش‌آمده بود، سبب شد كه مراسم امسال به صورت آزاد برگزار شود.

وی به رابطه مستقیم بین ثبت‌نام و تهیه‌ی غذا با افزایش حضور معتكفان اشاره كرد و گفت: افزایش معتكفان با امكانات محدود بهداشتی و خدماتی مساجد جامع و امام خمینی (ره)، علت اصلی به وجود آمدن مشكلات و نارضایتی‌های مردم در سال‌های گذشته بوده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته جمعیت بیش از حد معتكفان و كمبود امكانات بهداشتی و نیز كیفیت نا‌مرغوب غذای تهیه شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی، اعتراض شدید معتكفان را به همراه داشته است.

حجةالاسلام و المسلمین «دهقان» افزود: منابع و بزرگان دین می‌گویند، این مراسم باید در مسجد جامع یا مسجد شبیه به آن برگزار شود.

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی كرمان خاطر نشان كرد: خدمات امنیتی، فرهنگی و مذهبی برقرار است و مانند سال‌های گذشته از حضور روحانیون برجسته استفاده می‌كنیم و به برگزاری این مراسم فرهنگی ویژه خواهیم پرداخت و مراسم اعتكاف از سحرگاه ششم تا شامگاه هشتم مردادماه جاری برگزار می‌شود كه بانوان معتكف در مسجد جامع و آقایان در مسجد امام خمینی (ره) كرمان به اعتكاف خواهند نشست.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo