شهید آوینی
<

 

كنفرانس«اسلام و وحدت»در سريلانكا برگزار شد

كنفرانس«اسلام و وحدت»با شركت رهبران اديان مختلف اسلامی، مسيحيت، بودايسم و حضور هياتی از جمهوری اسلامی ايران روز گذشته (26 تيرماه) در كلمبو پايتخت سری‌لانكا به كار خود پايان داد.

به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی، «آيت‌الله تسخيری»، دبيركل مجمع در مراسم گشايش كنفرانس «اسلام و وحدت» ضمن اشاره به لزوم بيداری مسلمانان در برابر توطئه‌های صاحبان زر، زور،تزوير و تمجيد از مقاومت قهرمانانه حزب الله در برابر استكبار جهانی و صهيونيسم، اختلاف و تفرقه بين مسلمانان را بزرگ‌ترين حربه دشمن در مقابله با پيشرفت امت اسلامی دانست.

دبيركل مجمع افزود: جمهوری اسلامی ايران به پيروی از امام راحل عظيم الشان و مقام معظم رهبری مدافع حقوق همه مسلمانان در سراسر جهان است.

«ماهيندرا راجپاكسه»، رئيس جمهور سريلانكا در پيامی به اين كنفرانس گفت: بدون ترديد اديان موجب ارتقاء و اعتلای صلح و اتحاد در بين جوامع هستند و اين كنفرانس نه تنها ارتقاء دهنده اتحاد بين مذاهب اسلامی است، بلكه در عين حال موجب تحكيم گفت‌وگو بين اديان مشترك نيز می‌شود و سرانجام به صلح و آرامش در جوامع بحران زده امروز می‌انجامد.

رئيس جمهور سريلانكا احترام به حقوق بشر در زندگی انسانی را از مشتركات ميان اديان معرفی كرد.

شركت كنندگان در كنفرانس «اسلام و وحدت» بر نقش اديان در ايجاد صلح و عدالت و مقابله با رنج‌ انسان‌ها از قبيل فقر، بی‌سوادی و بيماری‌های خانمانسوز تاكيد كردند.

كنفرانس«اسلام و وحدت» با همكاری سفارت جمهوری اسلامی ايران در كلمبو و مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی برگزار و روز گذشته در كلمبو پايتخت سريلانكا به كار خود پايان داد.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo