شهید آوینی
<

 

آيت‌الله مكارم شيرازی: جواب تمام نيازمندی‌های انسانی در قرآن وجود دارد

جواب تمام نيازمندی‌های انسانی حتی مباحث مستحدثه در قرآن و سنت وجود دارد و علما با تلاش و كوشش فراوان بايد مبانی را استخراج كنند و در دسترس جهانيان قرار دهند.

به نقل از مركز خبر حوزه، آيت‌الله مكارم شيرازی در ديدار جمعی از نمايندگان مجلس‌العلمای اندونزی، تضارب آراء بين علما را موجب تقويت اخوت اسلامی در جهان دانست.

وی با بيان اينكه اسلام در شرايط كنونی نيازمند اتحاد و انسجام همه ملت‌های مسلمان است، تصريح كرد: دشمنان و استكبار جهانی، اسلام را مزاحم منافع غيرمشروع خود می‌دانند، از اين رو سعی می‌كنند آن را از بين ببرند.

مكارم شيرازی با اشاره به بيداری امت اسلام و بروز حركت‌های اسلام‌خواهانه در جهان يادآور شد: امروزه گوش شنوا برای شنيدن معارف دينی در دنيا بسيار است و وظيفه علمای اسلام، نشر آموزه‌ها و تعاليم دينی در سراسر دنياست.

اين مرجع تقليد با تأكيد بر تعامل ميان دولت‌های اسلامی، بهره‌مندی از تجارب ساير ملل اسلامی در تحقق اهداف متعالی اسلام را ضروری دانسته و بيان داشت: تبادل يافته‌های علمی و فرهنگی و تجارب ارزنده ملل اسلامی، سبب تقويت آنان و بی‌نيازی از بيگانگان می‌شود و فرصت خوبی خواهد بود تا مسلمانان قوانين كشور خود را با مبانی اسلام تطبيق دهند.


وی بازگشت به قرآن، سنت پيامبر و معارف اهل بيت(ع) را سبب سعادت انسان‌ها و حفظ و صيانت از ارزش‌های انسانی برشمرده و افزود: جواب تمام نيازمندی‌های انسانی حتی مباحث مستحدثه در قرآن و سنت وجود دارد و علما با تلاش و كوشش فراوان بايد مبانی را استخراج كنند و در دسترس جهانيان قرار دهند.

در ابتدای اين ديدار پرفسور «عمر شهاب»، رئيس‌العلمای اندونزی با اشاره به علاقه‌مندی مردم اين كشور به اجرای احكام اسلام در اندونزی، به تبيين ساختار قوه قضاييه در اندونزی پرداخت و گفت: برخی از قوانين در كشور ما مطابق قوانين اسلامی است و مجلس‌العلما اندونزی سعی می‌كند قوانين اسلام به نحو شايسته‌ای در اين كشور اجرا شود.

وی افزود: با وجود اينكه گروه‌های ضددينی و ناسيوناليست در اندونزی فعال هستند و مانع تحقق و تصويب قوانين اسلامی می‌شوند، اما سعی می‌كنيم آموزه‌های دينی را در مدارس و آموزشگاه‌های اين كشور نهادينه و فعاليت‌های فرهنگی خود را در آن مراكز تقويت كنيم.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo