شهید آوینی
<

 

مسابقات معارف اسلامی دانش‌آموزان سراسر كشور از اول مردادماه آغاز می‌شود

بيست و پنجمين دوره مسابقات معارف اسلامی دانش‌آموزان سراسر كشور، از اول تا دهم مردادماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

«عاقل‌زاده» كارشناس مسئول اقامه نماز و معارف اسلامی وزارت آموزش و پرورش، با بيان اين مطلب افزود: اين مسابقات از اول تا چهارم مردادماه سال‌جاری ويژه پسران و از هفتم تا دهم مردادماه نيز ويژه دختران دانش‌آموز برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصريح كرد: در اين مسابقات دانش‌آموزان برگزيده سراسر كشور در رشته‌های احكام، اذان و انشای نماز با يكديگر به رقابت می‌پردازند، البته مسابقات رشته اذان در گروه دختران برگزار نمی‌شود.

عاقل زاده تصريح كرد: در مجموع تعداد 651 پسر و 434 دختر در اين مسابقات شركت خواهند كرد، به شكلی كه در هر رشته 217 دانش‌آموز با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.

كارشناس مسئول اقامه نماز و معارف اسلامی وزارت آموزش و پرورش يادآور شد: اين افراد برگزيدگان مراحل آموزشگاهی و استانی هستند كه برای شركت در اين مسابقات انتخاب شده‌اند، در واقع از هر استان و هر رشته و هر پايه يك نفر در اين مسابقات شركت كرده‌اند.

وی اظهار كرد: برنامه افتتاحيه و اختتاميه اين مراسم در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار خواهد شد، همچنين مسابقات گروه پسران در مركز تربيت معلم شهيد بهشتی و مسابقات گروه دختران نيز در مركز تربيت معلم شهيد هاشمی‌نژاد شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد.

اين كارشناس قرآنی همچنين درباره اهداف برگزاری اين مسابقات گفت: آشنايی دانش‌آموزان با سيره اهل بيت(ع)، شناخت بيشتر دانش‌آموزان از معارف دينی، اسلامی و احكام و تشويق دانش‌آموزان به انجام مطالعات و تحقيقات دينی از جمله اهداف برگزاری اين دوره از مسابقات است.

اين دوره از مسابقات دهم مردادماه سال‌جاری به كار خود پايان داده و پس از آن نيز مرحله كشوی مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo