شهید آوینی
<

 

روزانه دو كتاب عليه مكتب اهل بيت(ع) توسط وهابيون منتشر می‌شود

معاون موسسه كوثر با اعلام اين خبر كه روزانه دو كتاب عليه مكتب اهل بيت(ع) توسط وهابيون و گروه‌های افراطی منتشر می‌شود، گفت: بخشی از اين كتاب‌ها اختلافات سليقه‌ای ميان تشيع را بزرگ‌نمايی كرده است.

حجت‌الاسلام رجبی، معاون موسسه كوثر در گفت‌وگو با خبرنگار مركز خبر حوزه، با اعلام اين خبر، گفت: وهابيون با بزرگ‌نمائی اختلافات سليقه‌ای ميان تشيع، آن را به‌عنوان نظر قطعی شيعه معرفی می‌كنند و برخی ديگر نيز با دادن آدرس‌های غلط سعی در فرافكنی دارند، بخشی هم به افترا و تهمت می‌پردازند كه فقط مورد توجه عوام است و كارشناسان و انديشمندان به آن توجهی نمی‌كنند.

وی كتاب‌های منتشرشده توسط موسسه کوثر را در دو بخش توليدی و ترويجی ارزيابی كرد و افزود: كتب توليدی (در جهت مقابله با کتب وهابیون) توسط محققين اين موسسه منتشر و تأليف می‌شوند و ساير كتاب‌ها را با همكاری دفاتر حضرات آيات سبحانی و مكارم شيرازی و موسسه تحقيقاتی ولی عصر(عج) منتشر می‌كنيم.

حجت‌الاسلام رجبی، تعداد كتاب‌های منتشرشده توسط اين موسسه را 30 عنوان دانست و با بيان اينكه هفت عنوان ديگر نيز در دست انتشار است، يادآور شد: كتابخانه تخصصی اين موسسه با ظرفيت 3500 عنوان كتاب، پذيرای محققين و علاقمندان پاسخ‌گويی به شبهات است.

وی تأسيس موسسه فكرالاسلامی در يكی از كشورهای اروپايی را در راستای ترويج منابع شيعی در كشورهای اروپايی عنوان كرد و اظهار كرد: با تأسيس اين موسسه بسياری از مشكلاتی كه توسط كشورهای عربی و اروپايی به‌ وجود می آمد حل شد.

معاون موسسه كوثر، بر اهميت پاسخ‌گويی به شبهات به كمك پيشرفت‌های روز تأكيد كرد و افزود: تاكنون 10 لوح فشرده كامپيوتری شامل مناظره‌های علمای شيعه و سنی توليد كرده‌ايم.

وی تأليف كتابی در پاسخ به شبهات مطرح‌شده در كتاب اصول مذهب شيعه را از دستاوردهای اين موسسه دانست و گفت: ناصربن عبدالله القفاری در كتاب خود به صورت زيركانه و بعضا با تهمت به اركان تشيع شبهاتی وارد كرده است، كه محققين اين مؤسسه اصولی و ارزشمند پاسخ آن را داده‌اند.

حجت‌الاسلام رجبی افزود: اين كتاب با پشتيبانی استكبار در تيراژ بسيار وسيعی در كشورهای حاشيه خليج فارس توزيع شده است.

معاون موسسه معارف اسلامی كوثر، پاسخ‌گويی به شبهات مطرح‌شده از سوی شبكه‌های تلويزيونی را مورد تأكيد قرار داد و يادآور شد: در رمضان سال 1423 شبكه تلويزيونی «المستقله» در برنامه‌ای اختلافی به بررسی عوامل تفرقه ميان تشيع و اهل تسنن پرداخت و در آن بسياری از اركان مذهب اهل بيت(ع) را متزلزل نشان داد؛ پس از آن تهيه كتاب شبهات اربع مأه المستقله، را در دستور كار قرار داديم كه طی يك ماه آينده منتشر خواهد شد.

حجت‌الاسلام رجبی خاطرنشان كرد: وهابيون در كتاب‌های خود جرأت نمی‌كنند نام نويسنده را درج كنند، زيرا می‌دانند كارشناسان شيعی به خوبی آنها را می‌شناسند و شبهات مطرح‌شده را به صورت دقيق پاسخ می‌دهند.

وی با اشاره به فعاليت‌های تبليغی اين موسسه اظهار كرد: بيش از يكصد مبلغ به كشورهای اروپايی آسيائی و افريقائی اعزام كرده‌ايم كه از قبل با شيوه‌های تبليغ و روش‌های جديد پاسخ‌گويی به شبهات آشنا شده بودند.

حجت‌الاسلام رجبی، انتشار فصل‌نامه تخصصی فكرالاسلامی را از ديگر دستاوردهای اين موسسه عنوان كرد و افزود: تاكنون دو ويژه‌نامه پيامبر اعظم و حضرت زهرا(س) را منتشر كرده‌ايم و در آينده نزديك ويژه نامه‌های امام زمان(عج) و قرآن منتشر خواهد شد.

وی از برنامه‌ريزی منسجم ويژه زائران عرب زبان خبر داد و يادآور شد: با همكاری آستان قدس رضوی بيشتر زائران عرب زبان كه به ايران سفر می‌كنند در قالب يك برنامه منسجم و دقيق به سياحت و زيارت می‌ پردازند.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo