شهید آوینی
<

 

برگزاری جشن ميلاد امام محمد باقر (ع) در نكا

مراسم جشن امام محمد باقر (ع) و فرا رسيدن ماه رجب روز دوشنبه 25 تير ماه در فاطميه شهرستان نكا برگزار شد.

«ذبيحی» كارشناس امور دينی در اين مراسم به فضيلت ماه رجب پرداخت و گفت: ماه رجب، ماه بزرگ خداست و ماهی در حرمت و فضيلت به آن نمی‌رسد و قتال با كافران در اين ماه حرام است.

وی افزود: ماه رجب دو ويژگی دارد اين ماه، ماه خدا و ماه ولايت است و دو هدف عمده را در پی دارد، يكی ايجاد گفت‌وگو ميان بنده و خداوند از راه دعا و مناجات و ديگری ايجاد رابطه عميق ميان بنده و ولی خدا كه معرف خداست.

وی افزود: اول رجب سال‌روز ميلاد امام محمد باقر (ع) است، در دوران زندگانی اين امام همام بازار جعل حديث گسترش فراوانی يافته بود و علمای وابسته، به جعل انواع و اقسام احاديث مشغول بودند. برخی از دانشمندان روايات حضرت رسول(ص) و ائمه اطهار را بر طبق مصالح مراكز قدرت خلافت شرح و تفسير می‌كردند، به همين دليل چنين دوره‌ای به يك انقلاب و دگرگونی فرهنگی نياز داشت.

«ذبيحی» در ادامه تصريح كرد: امام باقر (ع) با درك موقعيت خاص زمان خود تلاش وافری را در جهت نشر تعليمات اصيل اسلامی و معارف حقه اسلام انجام دادند. آن امام بزرگوار در اين مسير با تربيت شاگردان بسيار زمينه را برای حضور مشعشع امام صادق(ع) آماده كردند تا ايشان در دانشگاه عظيم خود در باروری فقه پربار شيعه تلاش فراوانی مبذول دارند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo