شهید آوینی
<
 
مرحله كشوری مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزی 15 مردادماه برگزار می‌شود
مرحله كشوری بيست و پنجمين دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان با حضور هزار و پنجاه و شش شرکت کننده از پانزدهم الی بیست و پنجم مردادماه سال‌جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

«مصيب‌زاده» كارشناس مسئول واحد قرآن وزارت آموزش و پرورش، با بيان اين مطلب افزود: مرحله كشوری بيست و پنجمين دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان از 15 تا 19 مردادماه ويژه دانش‌آموزان پسر و از 21 تا 25 مردادماه سال‌جاری نيز ويژه دختران در رشته‌های قرائت، حفظ و تفسير قرآن كريم و همچنين تفسير نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت:‌ در اين مسابقات در هر گروه 32 برگزيده دختر و پسر در قالب 33 استان شركت خواهند كرد،‌ اين گروه‌ها در واقع گروه‌های استانی، گروه عشاير و يك گروه از دانش‌آموزان استثنايی هستند.

اين كارشناس قرآنی در ادامه به تعداد شركت‌كنندگان در اين مسابقات اشاره كرد و گفت:‌ در اين مسابقات در مجموع حدود 528 دختر و 528 پسر در گروه‌های جداگانه با يكديگر به رقابت می‌پرداختند.

وی يادآور شد: اين افراد نفرات اول هر رشته در هر پايه از مقطع متوسطه هستند كه پس از موفقيت در مراحل آموزشگاهی، شهرستانی و استانی به مسابقات كشوری راه يافتند.

مصيب‌زاده با اشاره به اهداف برگزاری اين مسابقات گفت: ايجاد زمينه‌ای برای شناسايی نخبگان قرآنی و سرمايه‌گذاری برای پرورش اين استعدادها، ارتقای سطح قرآنی دانش‌آموزان و اشاعه فرهنگ قرآنی از جمله اهداف برگزاری اين دوره از مسابقات است.

وی در پايان اظهاركرد: مرحله كشوری بيست و پنجمين دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه از 15 تا 25 مردادماه سال جاری در اردوگاه گلمكان شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo