شهید آوینی
<
 
 بچه های ایرانی حاج احمد را آزاد می کنند
به گزارش خبرگزاری فرهنگ انقلاب اسلامی به نقل از فارس نیوز، مراسم رونمايي نخستين بازي رايانه ‌انرژي هسته‌اي ايران با عنوان «عمليات ويژه 85» امروز در سينما كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد.

محمدتقي فخريان دبيركل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان در اين مراسم گفت: براي تأثيرگذاري در دانش‌آموزان و انتقال مفاهيم ارزشي بايد از ابزارهاي پر نفوذ در عموم دانش‌آموزان استفاده مي‌كرديم كه در مسير اين هدف، هنر را انتخاب كرديم و در هنر، بازي رايانه‌اي را برگزيديم.



وي با بيان اين‌كه تمام بازي‌هاي رايانه‌اي كه هم‌اكنون در ايران استفاده مي‌شود بازي‌هاي وارداتي هستند، افزود: تهيه‌كنندگان بازي‌هاي رايانه‌اي در كشورهاي مختلف مقاصد خود را دنبال مي‌كنند و از طريق اين بازي به اهداف خود مي‌رسند.

فخريان اظهار داشت: سعي كرديم از اين بازي به عنوان ابزاري براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت استفاده كنيم و نبايد فرهنگ ايثار و شهادت را تنها در دوران دفاع مقدس ببينيم. وي ادامه داد: در اين بازي روحيه ملي و مذهبي دانش‌آموزان را با نگاه به مسئله هسته‌اي تقويت مي‌كنيم.

دبيركل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان اظهار داشت: اين بازي تهيه شده است اما ممكن است نقدهاي علمي و فني به آن وجود داشته باشد كه پذيرا هستيم. در هر حال ما شروع كننده كار و پرچمدار هستيم.

وي در نقدهايي كه در خصوص اين بازي وجود دارد و اين‌كه به بحث تروريست پروري پرداخته شده است، گفت: ما در اين بازي با عزت و شرف، از حق خود كه اسارت ناحق ديپلمات‌هاي ايراني است، دفاع مي‌كنيم.  فخريان اظهار داشت: در حال حاضر شركت‌هاي توليد كننده بازي‌ها رايانه‌اي در كشورهاي مختلف براي تضعيف ايران، بازي رايانه‌اي مي‌سازند.


* بيش از يك سال روي فيلمنامه كار شد

عليرضا مسائلي سرپرست گروه و طراح پروژه نخستين بازي رايانه‌اي انرژي هسته‌اي ايران در اين مراسم گفت: اين بازي بر اساس فرهنگ شهادت‌طلبي و بالا بردن روحيه ايثارگري در دانش‌آموزان ساخته شد. وي با بيان اين‌كه آغاز فعاليت براي ساخت اين بازي از سال 83 بود، اظهار داشت: در مرحله اول، فيلمنامه اين بازي تهيه شد اما چون هدف ارائه بازي رايانه‌اي با كيفيت بالا بود فيلمنامه تغيير يافت و بيش از يك‌سال روي فيلمنامه اين بازي كار شد.

مسائلي افزود: داستان بازي 2 مرحله در ايران، 2 مرحله در عراق و 4 مرحله در اسرائيل طراحي شده است.

وي ادامه داد: هزينه اين بازي در كشورهاي خاور ميانه ميليون دلاري است اما ما با صرف 25 تا 35 ميليون تومان اين بازي را آماده كرديم و تيم كاري حدود 10 نفر بودند.

طراح پروژه نخستين بازي رايانه‌اي انرژي هسته‌اي ايران گفت: اين بازي براي سن پنجم دبستان تا اوايل دبيرستان طراحي شده است.


* 4 ديپلمات اسير شده ايراني، آزاد مي‌شوند

نخستين بازي رايانه‌اي انرژي هسته‌اي ايران يك بازي 3 بعدي داستاني درباره دكتر سعيد كوشا و همسرش مريم است كه هر دو از متخصصان انرژي هسته‌اي ايران هستند و در سفر به كربلا گرفتار نيروهاي اشغالگر آمريكايي شده و به نقطه‌اي نامعلوم منتقل مي‌شوند.

بهمن ناصري، فرمانده نيروي ويژه اطلاعاتي و امنيتي ايران و هم‌رزم پدر دكتر كوشا در دفاع مقدس، مأمور نجات دكتر كوشا و همسرش از دست اشغالگران شده و عمليات رزمي خود را آغاز مي‌كند.

بهمن همزمان مأمور پيگيري پرونده شاپور فرمانفرما يكي از كارشناسان سازمان انرژي هسته‌اي است كه با مدارك جعلي موفق به استخدام در اين سازمان شده است. وي كه دورگه ايراني اسرائيلي است اطلاعات با ارزش هسته‌اي را به خارج از كشور منتقل مي‌كند.

بهمن در تعقيب شاپور متوجه مي‌شود كه وي خبر خروج سعيد و مريم از ايران را به نيروهاي آمريكايي داده است، همچنين در تدارك عمليات نظامي آمريكاييان در خاك ايران به فرماندهي فردي به نام جكسن است، بهمن جكسن را دستگير كرده و اطلاعات با ارزشي از وي مي‌گيرد.

مراحل بعدي بازي حضور بهمن در خاك عراق، نجات مردم بي‌گناه عراق، خنثي‌سازي بمب‌گذاري در نجف و غيره است.

در صورت موفقيت كاربران در اين بازي، بهمن در پايان سعيد و مريم را آزاد مي‌كند و همزمان متوجه مي‌شود چند زنداني ديگر در زندان‌هاي مخوف عراق هستند كه از روي نشانه‌هايشان آن‌ها را مي‌شناسد، حاج احمد متوسليان و غيره كه در حساس‌ترين مرحله بازي نجات پيدا مي‌كنند.

منبع:خبرگزاری فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo