شهید آوینی
<
 
 آيت‌الله مصباح يزدی: دشمن در صدد تغيير محتوايی اسلام است
عضو مجلس خبرگان رهبری، تحريف مبانی اسلامی را از عوامل تفرقه‌افكنی دشمنان برشمرد و يادآور شد: در اين روش، دشمن می‌خواهد نام اسلام را حفظ كند، اما محتوای آن ‌را به گونه‌ای تغيير دهد كه موجب اسلام‌گريزی شود.

به نقل از مركز خبر حوزه، جمعی از روسا و اساتيد دانشگاه‌های اسلامی اندونزی ضمن بازديد از موسسه آموزشی، پژوهشی امام خمينی(ره) قم با آيت‌الله مصباح يزدی ديدار كردند.

مصباح يزدی در اين ديدار پتانسيل جهان اسلام را برای افزايش مناسبات علمی‌ ـ فرهنگی خوب توصيف كرد و افزود: تنها راه مقابله با توطئه‌های استكبار هم‌انديشی و نزديك كردن نظرات بزرگان جهان اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اينكه دشمنان اسلام در رسيدن به هدف خود متحد و منسجم هستند تصريح كرد: دشمن می‌خواهد از ترويج و گسترش ارزش‌های اسلامی بكاهد و درگام بعد نسبت به تغيير اين ارزش‌ها در نظام‌های اسلامی تلاش كند.

رئيس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) اظهار داشت: سران كشورهای غربی به دولتمردان غرب توصيه كرده‌اند آيات مربوط به جهاد را از كتاب‌های دينی خود حذف كنند كه بايد در اين زمينه هوشيار بود.

آيت‌الله مصباح يزدی، شبيخون فرهنگی غرب را جدی و خطرناك توصيف كرده و يادآور شد: غرب از تمام توان خود با استفاده از ابزار پيشرفته روز شامل تلويزيون؛ راديو، اينترنت، روزنامه و ديگر وسايل متناسب برای ضربه‌زدن به اسلام و جايگزينی مكاتب انحرافی استفاده می‌كند.

وی با بيان اينكه اسلام تنها راه سعادت بشر در دنيا و آخرت است ادامه داد: اسلام تنها مكتبی است كه هويت انسان را محترم شمرده و برای آن ارزش فوق‌العاده‌ای قائل شده است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، هويت اسلامی را بر تفكر اصيل استوار دانسته و افزود: اگر باورها و ارزش‌های اسلامی تضعيف شوند از لحاظ محتوا و هويت ضربه خواهيم خورد و طعمه استكبار و استعمار می‌شويم.

رئيس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) حفظ اسلام را از واجبات شرعی برشمرده و گفت: بايد تمام تلاش خود را بر انتقال صحيح معارف دينی به نسل‌های آينده متمركز كنيم.

مصباح يزدی، با اشاره به ايجاد موج روشنگری و استكبارستيزی در جهان اسلام اظهار داشت: امروز شاهد هستيم غرب برای مقابله با اين روند به صورت آشكارا به تفرقه‌افكنی و ترويج اختلاف مشغول است.
عضو مجلس خبرگان رهبری، تحريف مبانی اسلامی را از ديگر عوامل تفرقه‌افكنی دشمنان برشمرده و يادآور شد: در اين روش، دشمن می‌خواهد نام اسلام را حفظ كند اما محتوای آن‌را به گونه‌ای تغيير دهد كه موجب اسلام‌گريزی شود.

وی مبانی آموزه‌های مسيحيت واقعی را توحيد و يگانه‌پرستی عنوان كرد و گفت: حضرت عيسی(ع) دينی برپايه خداپرستی بنا نهاد، اما برخی پيروان منحرف مسيحيت تثليث را به يكی از اصول اين دين الهی تبديل كردند.

مصباح يزدی، بر ضرورت زدودن تفسيرهای انحرافی از دين تأكيد كرد و يادآور شد: اگر امروز شاهد انحراف مسيحيت هستيم به دليل آن است كه تعبيرهای مجازی از اين دين رواج يافته كه لازم است انديشمندان اسلامی از اين مسئله عبرت بگيرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به علاقه و عطوفت موجود ميان مسلمانان ايران و اندونزی اظهار داشت: اندونزی بزرگ‌ترين كشور اسلامی است و مسلمانان آن به پيامبر و خاندان ايشان عشق می‌ورزند.

وی با اشاره به سفر اخير خود به كشور اندونزی، آن‌را بسيار خوب و مفيد توصيف كرده و گفت: شور و شوق وصف‌ناپذير مسلمانان به علم و فرهنگ را فقط ميان جوانان بسيجی ايرانی و قشر خاصی از مسلمانان اندونزيايی می‌توان ديد.

رئيس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمينی(ره)، فرهنگ و تمدن ايران و اندونزی را به يكديگر مشابه ارزيابی نمود و افزود: متاسفانه در برخی برهه‌های زمانی عواملی درصدد ايجاد اختلاف ميان اين دو ملت مسلمان بودند كه اكنون رفع شده‌اند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، وقوع انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در بهبود روابط ايران و اندونزی دانسته و گفت: خوشبختانه پس از پيروزی انقلاب اسلامی روابط ايران و اندونزی در ابعاد گوناگون توسعه يافته است كه بايد بيشتر از اين شود.

آيت‌الله مصباح يزدی، عشق و علاقه مسلمانان اندونزی به مسئولين ايرانی را كم‌نظير توصيف كرده و يادآور شد: اين علاقه بستر مناسبی برای توسعه و تعميق مناسبات فرهنگی اجتماعی و اقتصادی است.

وی روابط فرهنگی ايران و اندونزی را در سطح بالايی ارزيابی كرده و بر اهميت افزايش اين تعاملات تأكيد كردند.
 

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo