شهید آوینی
<
 
امام خمينی(ره) با تاسی از قرآن كريم، عميق‌ترين بيداری دينی را در جهان ايجاد كرد

«محمدشريف» كارشناس معارف اسلامی از كشور تايلند در سومين روز از همايش بين‌المللی«پيامبراعظم(ص)، جوانان و بيداری دينی، در عصر جهانی‌شدن» با اشاره به بيداری دينی و اسلامی در جهان گفت: پيامبراكرم(ص) در راستای ايجاد بيداری دينی بسيار تلاش كردند و با آشنا كردن مردم و به ويژه جوانان به تعاليم و آموزه‌های اسلامی و تبليغ آن بستر‌مناسب برای گرايش به اسلام را فراهم كردند و اين بيداری در دوران امامت امام حسين(ع) و واقعه عاشورا به اوج خود رسيد و امام خمينی(ره) نيز در اين راه گام‌های موثری برداشت و دين اسلام را احيا كرد.

وی افزود: امام خمينی(ره) با احيای دين مبين اسلام ارزش‌های والای انسانی را تبيين كرد و پيروزی انقلاب اسلامی در تمام دنيا بيداری دينی و اسلامی را تحقق بخشيد.

«محمد شريف» با اشاره به توطئه‌های غرب و بيگانگان ادامه داد: امروزه هجمه‌هايی كه از سوی شرق و غرب بر عليه دين مبين اسلام می‌شود و با ابزارهای مختلف سعی در از بين بردن آموزه‌ها و تعاليم دينی دارد، بيداری دينی ايجاد شده در جهان را برنمی‌تابند.

وی با اشاره به جهانی‌شدن تصريح كرد: جهانی شدن در ذات دين مبين اسلام است و خداوند پيامبراكرم(ص) و كتاب قرآن كريم را برای احيای حيات بشريت فرستاده‌است.

«محمد شريف» اضافه كرد: تعريفی كه غربی‌ها از جهانی‌سازی در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سياست ارائه می‌دهند، نفعی برای مسلمانان ندارد و هدف آن تضعيف ارزش‌ها و باورهای اعتقادی مسلمانان جهان است و جهانی‌سازی كه غرب دنبال می‌كند، با اصول و مبانی دينی و اسلامی و نيز با جهانی‌شدن منافات دارد و آنچه كه امرورزه در فلسطين، عراق و افغانستان اتفاق می‌افتد، از اهداف و نتايج پروژه جهانی‌سازی طرح شده از سوی غربی‌ها است.

اين كارشناس معارف اسلامی در پايان خاطرنشان كرد: جهانی‌شدن دين اسلام، با ظهور حضرت مهدی(عج) تحقق می‌يابد، جهانی شدن دين در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سياست برابری و عدالت را برای بشر به ارمغان می‌آورد و دين مبين اسلام پيشرفت را در چارچوب دين و تعاليم ناب آن می‌پذيرد و اسلام با جهانی‌شدنی كه بر اين اساس تعريف شود، منافاتی ندارد.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo