شهید آوینی
<
 
توجه پيامبر(ص) به جوانان باعث گسترش دينداری در بين آنان شد
  توجه بيش از پيش پيامبر(ص) به نيروی جوان و كارآمد باعث گسترش دينداری در بين اين قشر شد.

آيت الله«سيد علی‌اكبر قريشی» نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در همايش بين المللی«پيامبر اعظم(ص)» در اروميه با تاكيد بر اين مطلب گفت: پيامبر(ص) به نيروی جوان بسيار اهميت می‌دهد و در پيشبرد اهداف خود از آنان استفاده می‌كرد و در امور مهم آنان را شركت می‌‌داد.

وی با اشاره به يكی از وقايع تاريخ صدر اسلام افزود: پيامبر(ص) در آستانه رحلت جوانی به‌نام«اسامة» را به فرماندهی لشكر منصوب كرد و تمام بزرگسالان را مامور كرد تا از اين جوان 18 ساله اطاعت نمايند و فرمود: خداوند لعنت كند كسی را كه از لشگر«اسامة» سرباز زند.

وی همچنين به داستان تاريخی ديگری اشاره و ادامه داد: پيامبر(ص) پيش از هجرت به مدينه جوانی به‌نام«مصعب» را مسؤول تبليغ اسلام در مدينه كرد، او جوانی بسيار زيبا و از خانواده مرفهی بود كه در مكه دور از چشم بستگان به حضرت پيامبر اكرم(ص) روی آورده و ايمان آورد، و والدين از اين جهت تمام امكانات حتی لباس او را گرفتند و او پلاسی به دور خود گرفت و محضر پيامبر(ص) آمد و وفاداری خود را به اثبات رساند و در جنگ احد شهيد شد.

آيت الله«قريشی» تصريح كرد: رسول خدا(ص)، جوانان را به خوبی درك می‌كردند و به گرايش‌های آنان توجه داشتند و به آنان اهتمام می‌ورزيدند و بر غنيمت شمردن اين دوران بسيار تاكيد می‌كردند.

وی خاطر نشان كرد: روی آوردن جوانان به آيين رسول اكرم(ص) در زمان ايشان دو چندان بود و آنان با الهام از فطرت پاك خود به اسلام می‌گرويدند و قلب پيام آور وحى را شادمان می‌كردند.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo