شهید آوینی
<
 
عمق کینه توزی بوش نسبت به حزب الله
حزب الله لبنان در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا بر ضد این جنبش، با محکوم کردن دخالت های مستمر واشنگتن در امور داخلی لبنان، این دخالت ها را بخشی از طرح های مداخله جویانه آمریکا در منطقه خاورمیانه دانست.

به نقل از روزنامه النهار چاپ لبنان، در پی اظهارات اخیر "جرج بوش" رئیس جمهور آمریکا درباره لبنان، حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد: اینکه رئیس جمهور آمریکا در سالگرد تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان و شکست مفتضحانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت و ملت لبنان، به حزب الله حمله ور شود، تصادفی نیست.

در این بیانیه آمده است : اظهارات بوش ما را وادار می کند تا عمق غم و ناتوانی و کینه توزی بوش و نومحافظه کاران در قبال حزب الله را درک کنیم؛ حزب اللهی که افتخار می کند حق مشروع خود را در مقابله با تجاوزگری صهیونیستهای مورد حمایت آمریکا اعمال می کند.

در این بیانیه آمده است : موضع بوش مبنی برایجاد ارتباط میان عقب نشینی نظامیان آمریکا از عراق و آینده لبنان بیانگر این مطلب است که پروژه آمریکا در لبنان، جزئی از برنامه های واشنگتن در منطقه است و سیاستهای آمریکا در لبنان در خدمت اشغالگران آمریکا در عراق است و ما به گروه های لبنانی در این زمینه هشدار می دهیم و به ویژه از گروه های همپیمان واشنگتن در لبنان می خواهیم در محاسبات خود تجدید نظر کرده و در نتایج و پیامدهای سیاست ویرانگر آمریکا بیندیشند.

در ادامه بیانیه،دخالت آشکار درامور داخلی لبنان و تلاش آمریکا برای تحمیل نظرات خود بر گروه های لبنانی محکوم شده است.

درپایان بیانیه، ضمن ابراز مخالفت با اشغال عراق از سوی آمریکا گفته شده است: طبیعی است که ملت مظلومی همچون ملت عراق هر مقاومت موفقی در لبنان، فلسطین یا هر کشور دیگری را الگوی خویش قرار دهد. این مسئله برای حزب الله بسیار حائز اهمیت است به ویژه اینکه تجارب جنبشهای آزادیبخش متعلق به تمام مستضعفان جهان است و بخشی از میراث بشری مشترک در مقابله با ظلم و اشغالگری محسوب می شود.

لازم به ذکر است رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه 21تیر در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید با تروریست خواندن رزمندگان حزب الله، ایران، سوریه و حزب الله را به زعم خود عامل نا امنی و عدم ثبات در عراق معرفی کرده بود تا بر ضعف و ناتوانی و سهل انگاری دهها هزار نظامی آمریکایی سرپوش بگذارد.

وی ادعا کرده بود که ایران،عناصر افراطی در عراق را به سلاحهای پیشرفته مجهز می کند و حزب الله لبنان نیز به این عناصر آموزش نظامی می دهد. بوش درباره سوریه نیز گفته بود: سوریه از ورود تروریستهای عراقی به دمشق جلوگیری نمی کند.
 

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo